הצלחה מסחרית חדשה: רכבת ASEAN Express מקשרת בין סין לאירופה

השקת הקו המסחרי החדש

ביום שישי בבוקר, רכבת ASEAN Express עזבה את עיר המילואות צ'ונגצ'ינג שבדרום מערב סין בדרכה למלשביץ, פולין. ${this.state.displayYear === 2024 ? 'הרכבת מסמנת את ההשקה של מסלול סחר מהיר בין אסיה לאירופה.' : "} הרכבת נושאת חלקי אלקטרוניקה לרכב וסחורות נוספות, ויצאה מתחנת טואנג'יצ'ון בסAround 5 בבוקר. היא צפויה להגיע ליעדה תוך כשבועיים.

מהמסלול הים-יבשתי למסלול מהיר

הרכבת החלה את דרכה בהאנוי, וייטנאם, ב-15 באוקטובר, והגיעה לצ'ונגצ'ינג לצורך הפעלה מחדש. רכבת זו מהווה חיבור חלק בין שני מסלולי הסחר החשובים – מסדרון הסחר היבשתי-ימי החדש ושירות רכבות המטען של סין-אירופה. כל המסלול, המתחיל מוייטנאם, ייקח כ-25 ימים, דבר שמקצר את זמני ההעברה ב-5 עד 10 ימים בהשוואה למסלולי סחר קודמים.

שיתוף פעולה בין חברות

את הרכבת מפעילות יוקסינוא (צ'ונגצ'ינג) לניהול שרשרת אספקה ו-מפעילי מסדרון הסחר היבשתי-ימי החדש. על פי מנהל החברה, ליו טאיפינג, שיתוף הפעולה ישפר את מהירות המעבר ויפשט את השירותים עבור זמן ניקוי מכס מהיר יותר.

ירידה בעלויות והפחתת תהליכים מורכבים

בעבר, הימנעו משליחם של מוצרים מאסיה לאירופה בכביש; השינוע התבסס כמעט לחלוטין על מענה דרך הים. הובלת סחורות מאסיה לאירופה כללה מסלולים פיצוליים ודרכים שונות, מגרימה לתהליכים מורכבים וזמן העברה ארוך יותר. החיבור החדש מוריד את עלויות הלוגיסטיקה ב-15% ולבסוף מסייע לנו להשיג יעילות כלכלית רבה יותר.

שיפור הקשרים הכלכליים

הרכבת ASEAN Express מחברת בין מסלולי הסחר המרכזיים, ממקמת את צ'ונגצ'ינג כמרכז יבשתי חשוב במסגרת יוזמת חגורת ופיתוח. דינג יאו, מנהל האקדמיה לחקר כלכלה של צ'ונגצ'ינג, מדגיש כי החיבור הזה יסייע בהפקת תועלות לסחר לאורך מדינת חינוכית ובהגברת חילופי תרבותי בין מדינות BRI.

המסדרון החדש בתמונה עולמית

עם המוקד בצ'ונגצ'ינג, המסדרון החדש מקשר בין נמלי העולם באמצעות קווי רכבת, מסלולי ים וכבישים דרך דרום-מערב סין, כולל גואנגשי ויונאן. עד אוגוסט 2024, המסדרון התרחב ל-523 נמלים ב-124 מדינות ואזורים.

שירות רכבות מטען בין סין לאירופה

שירות רכבות המטען בין סין לאירופה הוא חיבור לוגיסטי שהושב ואוחד מחדש בתחילת 2011. הוא גדל במהירות, במיוחד מאז יישום תוכנית BRI.