צמיחה מדהימה בייצור ובביקוש
בואינג ציפתה כי צי המטוסים המסחריים של סין יוכפל במהלך 20 השנים הבאות. מדובר על צמיחה הנובעת מגדילת הכלכלה והביקוש הגובר לתעבורה אווירית. התחזיות שפורסמו בבייג'ינג מצביעות על כך שהצי הנוכחי של סין, המונה כ-4,300 מטוסים, יגיע לסביבות 9,700 מטוסים עד שנת 2043.
ההתאוששות מהמשבר הכלכלי
מנכ"ל שיווק המסחר בבואינג, דארן יולסט, הדגיש את חשיבות ההתאוששות המהירה של הכלכלה הסינית לאחר מגיפת הקורונה. במחצית הראשונה של השנה הזו, תעשיית התעופה האזרחית בסין רשמה כ-350 מיליון נסיעות נוסעים, עלייה של 23.5% בהשוואה לשנה שעברה, וזאת עלייה של 9% לעומת אותה תקופה ב-2019.
מגמות הביקוש למטוסים
בואינג ציפתה כי עד 2043, תעשיית התעופה בסין תדרש ל-8,830 מטוסים חדשים. זה כולל מטוסים אזרחיים, מטוסים רחבים, מטוסים חד-מסלולים, ומטוסי מטען, שיתמכו באוכלוסיית הנוסעים והמשלוחים ההולכת וגדלה. הצמיחה הכלכלית, הצריכה הפרטית והתעשייה התעשייתית בישראל שתמשיכו לעלות, יובילו לביקוש גובר לציוד תעופתי.
שירותים תעופתיים הכרחיים
בואינג מעריכה שסין תדרוש שירותים תעופתיים בשווי 780 מיליארד דולר על פני שתי העשורים הקרובים כדי לתמוך בצי ההולך וגדל. שירותים אלו כוללים פתרונות דיגיטליים, תחזוקה ושדרוגים.
מגמות חדשות בשוק התעופה הסיני
שוק התעופה הסיני צפוי להפוך לזרם התנועה הגדול בעולם. בואינג ציפתה שתנועה אווירית בסין תדרוש יותר מ-1,575 מטוסים רחבי גוף. בנוסף, צי מטוסי המטען בסין ילך ויתקרב לשליש, בעקבות עליית הצורך בעקבות מגזר המסחר האלקטרוני השגשוג של סין.
כניסת מטוסי C919 לשירות
לאחרונה, חברות סיניות נוספות כמו אייר צ'יינה ו-China Southern Airlines קיבלו את מטוסי ה-C919 הראשונים, מה שמצביע על תחילתה של תקופה חדשה של הפעלת המטוסים הללו על ידי מספר חברות תעופה. עד כה, מטוס ה-C919 רשם למעלה מ-1,000 הזמנות ברחבי העולם.