כנס הרכב הסינו-גרמני: שיתוף פעולה amid מתיחות מסחרית ב- EU

מצב מסחר בין סין לגרמניה

במהלך הימים 15 עד 17 באוקטובר מתארח במינכן כנס שיתוף פעולה בין סין לגרמניה בתעשיית הרכב, המהווה הזדמנות חשובה לשני הצדדים. הכנס מתקיים ברקע מתיחות מסחרית הולכת ומתרקמת בין האיחוד האירופי לסין, כאשר החשש הוא מההשלכות של מיסים חדשים על רכבים חשמליים

מיסים חדשים והתגובות

בחודש החולף, הוועדה האירופית הודיעה כי היא מתקרבת ליישום מיסים חדשים שיעזרו להגן על התעשייה המקומית. ההודעה עוררה התנגדות ניכרת, במיוחד מצד גרמניה. קנצלר גרמניה, אולף שולץ, טוען כי יש לחזק את התחרותיות האירופית דרך שוק פתוח ולא באמצעות הגבלות.

ישיבות הכנס וחשיבותן

במסגרת הכנס, יוקדש מקום למגוון נושאים כגון חדשנות טכנולוגית בתחום הרכב החשמלי והפקת חלקים. מטרת המפגש היא להעמיק את שיתוף הפעולה בין סין לגרמניה, עם דגש על בניית קשרים יציבים יותר בין התעשיות.

התחייבות לפיתוח בר קיימא

ברקע הכנס, שני הצדדים מדגישים את המחויבות שלהם ל<б>תחבורה ברת קיימא. המטרה היא לקדם טכנולוגיות שיביאו לשיפור עתידי בתחום הרכבים החשמליים, כאשר Innovation בתעשייה יהיה הכיוון המרכזי.

גדילה בשוק**

קבוצת BMW פרסמה באפריל 2024 השקעה משמעותית בסין בהיקף של 20 מיליארד יואן, כאשר המיקוד הוא על שדרוג מתקני הייצור. דבר זה מעיד על חשיבות השוק הסיני לרכב החכם.

אתגרים והזדמנויות

נראה כי העדפת הצרכנים בגרמניה לרכבים סיניים מחזקת את השוק. סקר שנערך מצביע על כך ש-60% מהמשיבים מוכנים לשקול רכישת רכב מסיני, בעוד ש-80% מהמגיבים שמתחייבים לרכוש רכבים חשמליים הם פתוחים לרכוש רכבים סיניים.

סיכום**

מנהל התאחדות התעשייה הגרמנית מציין כי הגבלות נוספות על רכבים לא רק יביאו למחלוקות מסחריות אלא גם ייקרו את עלות הרכבים לצרכנים. המשותף לכל זה הוא ההבנה שהעולם הגלובלי מחייב שיתוף פעולה.