המכסים שינו את כיווני הייצור: הונדה מעבירה את ה-Civic לארה"ב

מהם המכסים ואיך הם משפיעים?

בשנים האחרונות, מכסים שהוטלו על ייבוא ממקסיקו יצרו שינויים משמעותיים בתעשיית הרכב. ממשלת ארה"ב, בראשות הנשיא דונלד טראמפ, הטילה מכסים על ייבוא רכבים ממדינות מסוימות, וכתוצאה מכך חברות רכב כמו הונדה נאלצות לשקול את מיקומי הייצור שלהן.

ההחלטה של הונדה

בהונדה הודיעו על מעבר ייצור מודל ה-Civic מאתר הייצור במקסיקו למיקום חדש באינדיאנה, ארה"ב. ההחלטה התקבלה במטרה להפחית את עלויות הייבוא ולהיות נגישים יותר לשוק האמריקאי. יש לציין כי ייצור מקומי יכול גם לצמצם את עלויות השינוע והלוגיסטיקה.

מה יקרה אם לא יספיק הייצור?

נכון לעכשיו, ההונדה מתכוונת להגדיל את קיבולת הייצור באינדיאנה. אך ברויטרס דווח כי אם הייצור בארה"ב לא יעמוד בדרישות השוק, הונדה ת reconsider את האפשרות לייבא רכבים ממדינות אחרות. זה מעיד על החשיבות של גמישות בתעשייה.

השפעת מעבר הייצור על התעסוקה

מעבר הייצור לאינדיאנה צפוי להשפיע גם על התעסוקה המקומית. פתיחת מפעלים חדשים ומשרות חדשות יכולה להועיל לכלכלה המקומית, אך ישנם גם חששות לגבי משרות במקסיקו, שם עובדים רבים יושפעו מהשינוי.

סיכום

בעקבות המדיניות הכלכלית של ממשלת ארה"ב, חברות כמו הונדה נאלצות להסתגל ולהתאים את עצמן למצב המשתנה. מעבר הייצור לארה"ב מוכיח את ההשפעה של מכסים על התעשייה, ובייחוד על התעשייה הרכבית. ככל שהתנאים העסקיים משתנים, נמשיך לראות שינויים נוספים בתעשייה.