נתונים מעודדים על סחר השירותים
בשנה שעברה, סחר השירותים השנתי של סין חצה לראשונה את רף ה-1 טריליון דולר, מה שמעיד על פוטנציאל משמעותי להמשך צמיחה. לפי נתונים אחרונים שהוצגו על ידי משרד המסחר הסיני, ערך היבוא והיצוא של שירותים בשנת 2024 הגיע לשיא של 7.5 טריליון יואן (כ-1.05 טריליון דולר), עם צמיחה של 14.4 אחוזים לעומת השנה הקודמת.
צמיחה ביבוא וביצוא שירותים
לפי המידע שהוצג, יצוא השירותים צמח ב-18.2 אחוזים, ואילו היבוא התרחב ב-11.8 אחוזים. השפעות הגלובליזציה, טכנולוגיה חכמות והתפתחות ירוקה שיחקו תפקיד מרכזי בהתרחבות זו, כמו גם שיפור בתחרותיות הבינלאומית של סין בתחום זה.
השפעת מדיניות הוויזה החופשית
לדברי לי ג'ון, חוקר באקדמיה הסינית למסחר בינלאומי ושיתוף פעולה כלכלי, המדיניות החדשה להקלות בעניין הוויזות סיפקה תמריצים חשובים להגדלת התיירות הנכנסת לסין. התופעה הזו עוררה את העניין בתיירות הסינית, וכיום רבים משתפים את חוויותיהם במדיה החברתית.
העלייה בתיירות הנכנסת ובתרבות הדיגיטלית
המדיניות החדשה יצרה את הטרנד "תיירות סין" והביאה לגידול במספרם של תיירים בינלאומיים שמבקרים באתרים כמו היכל הקונפוציאוס ובאזור המהולל של אוניברסיטת בייג'ינג. ההתקדמות בתחום התרבות הדיגיטלית, כמו הפופולריות של משחקי וידאו כמו "Black Myth: Wukong", וסדרות טלוויזיה סיניות על פלטפורמות כמו נטפליקס, מגבירים את ההשפעה של סין בעולם.
תמיכה ממשלתית לסחר בשירותים
הממשל הסיני פרסם הנחיות לקידום פיתוח איכותי של סחר השירותים באמצעות פתיחות גבוהה יותר. המסמך הזה מציע תמיכה רחבה להמשך פיתוח התחום, עם המלצות להקדיש תשומת לב לחדשנות ושיתוף פעולה בינלאומי.
הצעד הבא בסחר בשירותים
לי ג'ון טען כי יש לקדם את רמת הפתיחות המוסדית במסחר השירותים ולהתאים את הכללים הבינלאומיים. כמו כן, הוא הדגיש את הצורך בהקמת אזורים לדוגמה לפיתוח חדשני של סחר בשירותים, מה שיסייע בשיפור היכולת לספק שירותים בינלאומיים, ובייחוד בשירותים ירוקים.
מצעות לשיתוף פעולה בסחר בשירותים
גישה לשיתופי פעולה דו צדדיים, רב צדדיים ואזוריים בסחר דיגיטלי ובשירותים הינה קריטית לדריסת רגל של סין בשוק העולמי. מדובר על השקעה בבסיסי תצוגה ובפארקים של שיתוף פעולה בסחר בינלאומי.