סחר חוץ של סין צומח ברבעון הראשון הודות לקשרים עם ASEAN

סקירה כללית של הסחר החוץ הסיני

סין חוותה צמיחה משמעותית בסחר החוץ שלה ברבעון הראשון של השנה, כאשר היקף הסחר בעסקאות גלובליות הגיע ל-10.3 טריליון יואן (כ-1.41 טריליון דולר). הנתונים החדשים שפורסמו על ידי המינהל הכללי של מכס סין מצביעים על עלייה של 1.3% לעומת השנה שעברה.

עלייה ביצוא הסיני

הנתונים מראים כי יצוא סין עמד על 6.13 טריליון יואן, ובכך צמח ב-6.9% ביחס לשנה הקודמת. למרות האתגרים שהציבה הסביבה הגלובלית, בכיר במינהל הכללי של מכס סין הצהיר כי היצוא הסיני לא עומד בפני סכנות חמורות, והפנה את תשומת הלב לכך שסין תמשיך להשקיע בשווקים רחבים אחרים.

ASEAN – השותף הגדול ביותר של סין

סין ממשיכה ליהנות מקשרים חזקים עם ASEAN (האסוציאציה של מדינות דרום-מזרח אסיה), שהייתה השותף המסחרי הגדול ביותר שלה ברבעון הראשון. היקף הסחר עמד על 1.71 טריליון יואן, וזוהי עלייה של 7.1% לעומת השנה הקודמת. וייטנאם, כידוע, היא השותפה המסחרית הגדולה ביותר במסגרת ASEAN.

הכוח של השוק המקומי

בכירי המינהל הסיני הדגישו כי השוק המקומי הענק של סין מהווה גיבוי חזק עבור הכלכלה. Sם ושהם ימשיכו לנצל את כוחות השוק המקומי כדי להציע יציבות ועמידות בפני שינויים גלובליים ואי-ודאות.

מסקנות והזדמנויות בעתיד

ניתוחי CGTN מגלים את הביצועים של הסחר החוץ הסיני ברבעון הראשון ואת האסטרטגיות שיטמיעו חברות סיניות כדי לעזור ליצואנים לעבור למסחר מקומי. הנתונים מעידים על אפשרויות חדשות בסחר הבינלאומי ובשוק המקומי שמיועדות להבטיח צמיחה בארץ ובעולם.