צמיחה מרשימה במחירות רכב
שוק הרכב הסיני נמשך לבחינת צמיחה חזקה באפריל 2025, כאשר הצריכה המקומית תופסת תאוצה בעידוד מדיניות ממשלתית וסיוע לרכבי חשמליים (EV). על פי נתונים שפורסמו על ידי האיגוד הסיני לרכב, מכירות רכב נוסעים הגיעו ל-1.7 מיליון יחידות באפריל, עלייה של 14.5% לעומת השנה שעברה. זו אחת מהעליות הגבוהות ביותר שנרשמו בחודש אפריל בעשור האחרון.
רכבי חשמליים מובילים את השוק
הטרנד הבולט ביותר הוא הגידול המהיר במכירות רכבי אנרגיה חדשים (NEVs) בשוק המקומי. באפריל בלבד, מכירות NEVs הגיעו ל-905,000 יחידות, עלייה של 33.9% לעומת השנה שעברה. מה שאומר שכעת רכבי חשמליים מהווים יותר מ-50% ממכירות רכבי הנוסעים, עם שיעור חדירה של 51.5%.
הצמיחה הזו מתקיימת הודות לתמיכה מדינית, כולל תוכניות החלפה ברחבי המדינה ופיקוח על מיסים לרכבי NEV. המותגים הסיניים ממשיכים לשלוט בשוק מתן שירותי NEV, עם שיעור חדירה של 72.8% למותגים מקומיים באפריל. שחקנים כמו BYD, ג'ילי, צ'רי וצ'אנג'אן נהנים מהצלחות ניכרות גם בנפח וגם בנאמנות לקוחות.
שינוי בהעדפות הצרכנים
שינויים בהתנהגות הצרכנית ניכרים גם הם בשוק. כיום, רוכשים ראשונים מייצגים רק 31% מכלל קוני רכבים פרטיים. על פי נתוני האיגוד, כמעט 70% מהרוכשים פרטיים נהנים מתוכנית החלפה לאומית.
תוכנית זו, אשר הושקה בתחילת 2025, קיבלה עד כה למעלה מ-2.7 מיליון בקשות עד ה-24 באפריל, עלייה של 1.2 מיליון מאז מרץ. המדיניות הזו לא רק עוזרת להפחית פליטות אלא גם מגבירה את הביקוש לרכבים מתקדמים ועשירים בטכנולוגיה.
מחירים יציבים ומבצעים מגוונים
למרות תחרות עזה, נראה כי מלחמת המחירים שיאששה בשנים קודמות התמתנה. באפריל, רק 14 דגמים חוו קיצוצי מחירים רשמיים, ירידה חדה מ-41 דגמים באפריל 2024. במקום זאת, יצרניות רכב פונות להנעות לא כספיות, כגון הטבות לבעלים ושדרוגי תוכנה, במטרה למשוך רוכשים מבלי לפגוע ברווחים.
מבט קדימה: תמיכה מדינית וביטחון קהל
עם חג חג המולד מחזק את רכישות רכבים הקשורות לנסיעות, הביטחון של הצרכנים במבנה התשתיתי לרכב חשמלי ממשיך להתחזק. התחזיות לרבעון השני נראות חיוביות, על פי הדו"ח של האיגוד. בעוד שלחצים מסחריים חיצוניים – במיוחד מאירופה ומארה"ב – עדיין מדאיגים, השוק המקומי ממשיך להראות עמידות. האיגוד הדגיש כי הביקוש הפנימי יהיה המפתח לשימור צמיחה ארוכת טווח, במיוחד כאשר סין מתקדמת לעבר מערכת רכב מתקדמת יותר ומונעת חדשנות.