שר התחבורה: סין תפחית עלויות לוגיסטיקה ותשפר את היעילות

הקדמה

שר התחבורה הסיני, ליו ווי, הצהיר ביום רביעי כי הקמת שוק תחבורה מאוחד ופתוח היא חלק חיוני מהשוק הלאומי המאוחד. הוא הדגיש כי כדי לזרז את הקמת שוק זה, יש צורך להפחית את עלויות הלוגיסטיקה הכוללות.

חשיבות השוק המאוחד

ליו הסביר ששוק תחבורה מאוחד לא רק יקדם סחר בינלאומי, אלא גם יתמוך בצמיחה הכלכלית של סין. הוא מציין כי על ידי צמצום העלויות, ניתן לשפר את תחרותיות המגזר ולהביא לתועלות עבור הצרכנים.

מה כוללות עלויות הלוגיסטיקה?

עלויות הלוגיסטיקה בחברה מחולקות לשלושה מרכיבים עיקריים: תחבורה, אחסון וניהול. עלויות התחבורה מהוות יותר מ-50% מכלל העלויות.

תוכנית לייעול והפחתה של עלויות

משרד התחבורה בשיתוף עם מחלקות ממשלתיות נוספות פיתח תוכנית להפחתת עלויות, שיפור איכות השירות והגברת היעילות בתחום התחבורה והלוגיסטיקה. התוכנית כוללת חמישה תחומים עיקריים: רכבות, כבישים, מים, תעופה אזרחית ושירותי דואר.

ההצלחה של 2024

בשנת 2024, הצליחו לסייע בהפחתת העלויות הכוללות בלוגיסטיקה ב-400 מיליארד יואן (כ-55 מיליארד דולר), תוך ירידה משמעותית של 280 מיליארד יואן (כ-38.5 מיליארד דולר) בעלויות התחבורה, מה שמסמן שני-thirds מההפחתה הכללית.

צעדים לעתיד

ליו ציין כי משרד התחבורה ינקוט בצעדים שונים כדי להשיג התקדמות נוספת בכיוון של שוק תחבורה מאוחד ופתוח, כמו גם שיפור בהפחתת עלויות, בזירוז שדרוגים באיכות ובאגף התחבורה והלוגיסטיקה.