המגמה הגלובלית של סחר דיגיטלי 2024: סין בתפקיד מרכזי

עלייה חדה בסחר הדיגיטלי

דו"ח חדש מצביע על עלייה מהירה בסחר דיגיטלי ברחבי העולם בשנים האחרונות. סין, כמובילה בתחום, משפרת את החדשנות הטכנולוגית ומחזקת את הכלכלה הגלובלית. הסחר הדיגיטלי עמד על 7.13 טריליון דולר בשנת 2023, עלייה מ-6.02 טריליון דולר ב-2021, עם קצב צמיחה שנתי ממוצע של 8.8%.

תפקידם של שחקנים מרכזיים

הדו"ח, שהוצג בתערוכת הסחר הדיגיטלי הגלובלית השלישית בהאנגז'ואו, מצביע על האיחוד האירופי, ארצות הברית וסין כשחקנים המרכזיים בהרחבת הסחר הדיגיטלי. הסחר הדיגיטלי כולל את כל העסקאות של מוצרים ושירותים המוזמנים או מסופקים באינטרנט.

השפעת הבינה המלאכותית

שם הדו"ח מדגיש כי בינה מלאכותית משנה את פני הסחר הדיגיטלי, תורמת לייעול שרשראות אספקה ושיפור האינטראקציות עם הלקוחות. מדובר במהפכה שמביאה לשינויים משמעותיים כיצד עסקים פועלים ומתקשרים עם לקוחותיהם.

תאגידים קטנים ובינוניים ככוח המניע

עסקים קטנים ובינוניים, במיוחד במדינות מתפתחות, משחקים תפקיד קרדינלי בצמיחה זו. כלים דיגיטליים מ: הנגישים לכלל העסקים מאפשרים להם להשתלב בשווקים הבינלאומיים ולמצוא הזדמנויות חדשות.

אתגרים של ייצוא דיגיטלי

למרות ההזדמנויות הרבות, המהפכה הדיגיטלית מספקת גם אתגרים, בעיקר בתחומים כמו סייבר אבטחה, פרטיות נתונים והסדרי רגולציה. הדו"ח מבקש לשים דגש על צורך של שיתוף פעולה בינלאומי על מנת ליצור סביבה הוגנת, שבה כל העסקים, ובמיוחד העסקים הקטנים, ייהנו מהצמיחה בסחר הדיגיטלי.

תערוכת הסחר הדיגיטלי

התערוכה, שהתקיימה במשך חמישה ימים, היא האירוע הלאומי היחידי בסין המוקדש לסחר דיגיטלי. היא משכה יותר מ-1,500 חברות מהבית והחוץ, עם למעלה מ-30,000 רוכשים שנרשמו, מתוכם יותר מ-6,000 מחו"ל.