מה זה יום הקניות הכפול?
יום הקניות הכפול או Double 11, הוא חג הקניות הגדול ביותר בסין, שנוצר בשנת 2009 על ידי Taobao מקבוצת Alibaba. חג זה מתקיים מדי שנה ונמשך 24 שעות, ובמהלכו מציעים את המבצעים וההנחות הגדולים ביותר.
התחלה מוקדמת השנה
השנה, העונה החלה 10 ימים מוקדם יותר מהרגיל, מתחילת אוקטובר ועד ה-11 בנובמבר. אתרים כמו Taobao, Tmall וJD.com השיקו מבצעים שונים כדי למשוך את תשומת הלב של הלקוחות.
שיפורים בניהול הלוגיסטיקה
חג הקניות הנמשך זמן רב יותר מאפשר לסוחרים להתכונן בצורה טובה יותר לקראת המבצעים, וכך מצמצם לחצים על ספקי הלוגיסטיקה. המידע על מכירות יום שני, היום האחרון של החג, יהיה זמין ביום שלישי.
הנחות על מוצרים בכחול ואדום
בהשוואה לשנה שעברה, מכירות מוצרי חשמל ומחשבים עלו בצורה משמעותית. תוכניות סחר חליפין, סובסידיות ממשלתיות והנחות של פלטפורמות הקניות תורמות לצמיחה זו. לקוחות יכולים לקבל עד 20% הנחה על פריטים מסוג זה, עם עלייה של 18 פעמים במכירות מקררים ב-Tmall.
מוצרים שמעוררים רגשות
מוצרים שמעוררים רגשות, כמו צעצועים רכים ממותג Jellycat, הפכו לפופולריים השנה. מכירות הצעצועים עלו ב-230% בשעתיים הראשונות של ההשקה.
טכנולוגיה מתקדמת
גם מוצרים טכנולוגיים מתקדמים, כמו בלוני אוויר אזרחיים ומערכות טיפול פרוטון, משתתפים השנה בחג הקניות. מוצרי הטכנולוגיה מעידים על ההתחייבות של סין לקידום חדשנות ופתרונות טכנולוגיים.
שירותי משלוח חינם בכל העולם
סינגפור, מלזיה, יפן ועוד מדינות הצטרפו לאזורי משלוח חינם של Taobao ו-Tmall. לקוחות יכולים ליהנות מהטבות משלוח בחינם כאשר הם מבצעים הזמנות מעל סכום מסוים.
שיתוף פעולה בין מתחרים
ענקיות האינטרנט הסיניות מקרבות את השורות ומתחילות לשתף פעולה כדי לחקור הזדמנויות חדשות. למשל, JD Logistics משתפת פעולה עם Taobao לייעול חוויית הקניה.
לסיום
עם תחילת השנה ה-16 של חג הקניות הכפול, עם תחרות גוברת, הפרסומות המשמעותיות והכללים הפשוטים מבטיחים לשמור על לקוחות מרוצים.