הרשת של רכבות הקצה המהירות בסין מתמשכת ל-47,000 קילומטרים

הרחבת הרשת והישג מרשים

הרשת של רכבות הקצה המהירות בסין הגיעה להישג מרשים, עם אורך תפעולי של 47,000 קילומטרים. הנתונים פורסמו על ידי מנהלת הרכבות הלאומית של סין, ביום חמישי האחרון. נכון לעכשיו, אורך כל הרשת הרכבות במדינה עומד על כ-162,000 קילומטרים, כאשר רכבות הכנה המהירה מהוות כמעט 30% מהן.

תועלות כלכליות והשפעה על התיירות

ההתרחבות הזאת צפויה לשפר את זרימת האנשים והסחורות, להמריץ את התיירות ולתמוך בגדילה כלכלית רחבה יותר דרך תעשיית רכבות הקצה. האורך המתרחב של הרשת יכול לשפר את השילוב הכלכלי האזורי.

העידוד על הביקוש הפנימי

הוועידה למטרות כלכליות שנערכה בדצמבר הדגישה את הצורך לקדם את הביקוש הפנימי כעדיפות ראשונה לשנת 2025. זה כולל שיפור ב-consumption ושירותים, פיתוח תעשיות תרבות ותיירות, ויצירת תרחישים חדשניים לצריכה.

יתרונות התשתית המהירה

לו Wei, חוקר באקדמיה הסינית למחקר מאקרו כלכלי, מדגיש כי הרשת של רכבות הקצה המהירות הצליחה לדחוס זמן ומרחק, ואפשרה זרימת אנשים, סחורות, מידע והון בצורה מהירה יותר. הוא טוען שהנוחות והנגישות של רכבות הקצה גרמו לעלייה בהתעניינות הציבורית בטיולים.

השפעה על השקעה וצמיחה תעשייתית

פיתוח הרשת של רכבות הקצה גם משחק תפקיד משמעותי בהמרצת
השקעות וצמיחה תעשייתית. לפי ידה גווין, כל השקעה של 100 מיליון יואן (כ-13.7 מיליון דולר) בפרויקטים של רכבות קצה יכולה לייצר כ-300 מיליון יואן בתעשיות הקשורות אליהם, כמו מתכת, בנייה וייצור.

התפתחות מחוברת ואזורית

הרשת המתרחבת מחזקת את החיבורים הכלכליים האזוריים. גווין מציין כי פעילויות כלכליות נוטות להופיע ולהתאגד לאורך מסלולי התחבורה. זה מעלה את הסיכוי להיווצרות מוקדי צמיחה אזוריים חדשים.