חגיגות השנה החדשה בסין מביאות עלייה באטרקטיביות התיירות והצריכה

תחילתה של שנה חדשה עם צמיחה כלכלית

חגיגות השנה החדשה ב-2025 הוכיחו שהכלכלה הסינית מתחילה את השנה ברגל ימין, עם עלייה ניכרת בתיירות, הוצאות צרכניות, ותחבורה. הנתונים מראים שמספר הנוסעים החוצים את הגבול עלה ב-13.7% משנה לשנה, עם יותר מ-1.8 מיליון נסיעות שביצעו אנשים במהלך החג.

עלייה במספר הנסיעות לחו"ל

על פי נתוני מנהלת ההגירה הלאומית, 869,000 מהנסיעות היו של תושבי סין, שהן עלייה של 11.1% מהשנה הקודמת, בעוד ש-185,000 היו של זרים, עלייה של 33.6%. תיירות החוץ נמשכת לצמוח, כאשר הזמנות לתיירות החוץ עלו כמעט ב-70% משנה לשנה.

שיפוטים על שינויי מדיניות

באמצע החגים, סין שינתה את מדיניות הוויזות שלה, והתחילה ליישם מדיניות של פטור מוויזה לשכנות כמו דרום קוריאה ויפן. התוצאה הייתה גידול משמעותי בהזמנות תיירות נכנסת, כשבהפלטפורמה Ctrip, ההזמנות מדרום קוריאה עלו ב-215%, ומיפן ב-145%.

קולנוע ואירועי תרבות

הכנסות הקולנוע ביום השנה החדשה עלו על 3 מיליארד יואן (כ-411 מיליון דולר). בין הסרטים שבלטו הכל היה 'כבשים בלי רועה 3', 'עולם גדול', ו'$Honey Money Phony'. הזינוק בהוצאות לתרבות מלמד על ביקוש גובר לאטרקציות פנאי במהלך החגים.

סיכום

החגיגות שהתרחשו בשנה החדשה הן סימן לתחייה עם גידול משמעותי בשווקים השונים. הנתונים המתקבלים מעידים על תחושת אופטימיות בקרב הצרכנים הסינים, ומצביעים על כך שהכלכלה הסינית במגמת עלייה יציבה בשנה החדשה.