חגיגות חג פועלי מאי משקפות את החיוניות הכלכלית של סין

ביטוי חיוניות כלכלית

במהלך חג פועלי מאי, שוק הצרכנות בסין הראה תנופה חזקה עם עלייה משמעותית בפעילות נסיעות ומכירות בחנויות ובמסעדות. מגמות אלו לא רק הצביעו על חיוניות כלכלית, אלא גם הדגישו את הפוטנציאל הרב של הכלכלה הסינית.

נסיעות תיירותיות

בין ה-1 ל-5 במאי, בוצעו כמעט 1.5 מיליארד נסיעות בין חבלי ארץ שונים בסין, כאשר הנופשים ניצלו את חופשתם הן לנסיעות בתוך המדינה והן לנסיעות חוץ. הנסיעות המקומיות בתקופה זו הגיעו ל-314 מיליון, גידול של 6.4% בהשוואה לשנה שעברה. הוצאות הנסיעות זינקו ב-8% והגיעו ל-180.27 מיליארד יואן (כ-25.03 מיליארד דולר).

עלייה בטרנד הנסיעות

נתונים מחברת הזמנת הנסיעות המקוונת Qunar.com מדווחים על עלייה של למעלה מ-30% בהזמנות טיסות הראשונות במהלך חג פועלי מאי, כאשר נוסעים בגיל 60-80 ראו גידול של 40% במספרם. הביקוש לנסיעות ארוכות ועמוקות עלה, עם מספר הזמנות לינה שהתעלה פי שתיים במוקדים כמו העיר ביתון. פעילויות פנאי כמו טיולי ג'ונגל ורכיבת גמלים במדבר הפכו לפופולריות בעיני הנופשים.

שיפוט ההוצאות

על פי נתוני משרד המסחר, המכירות בעסקים קמעונאיים ובתחום הקולינריה עלו בשיעור של 6.3% בהשוואה לשנה שעברה. בלטה במיוחד עלייה של 105% בהזמנות לאכול במוסדות שמציעים מנות מקומיות, כאשר חברות כמו Meituan דיווחו על גידול של 14.9% בהוצאות על לינה.

מדיניות ממשלתית לקידום הצריכה

הממשלות המקומיות ניצלו את חג פועלי מאי כדי להניע את הצריכה, למשל, בייג'ינג השיקה פעילות תוכן נושאית תחת הקמפיין "עונות זוהרות", והציעה סובסידיות של 10 מיליון יואן לרכישת רכבים בצרכנים פרטיים. סבב פעילויות זה שנועד לעודד הוצאת כספים, סייע לחנויות למשוך לקוחות והגביר את הפעילות הכלכלית באזור.