המצב הנוכחי של הביטחון הכלכלי
במהלך החודשים האחרונים, ביטחון הצרכנים בארצות הברית חווה ירידה משמעותית, ומדד הביטחון הגיע לשפל שלא נ seen since the COVID-19 pandemic began. अंतर्राष्ट्रीय व्यापार, ולחצים כלכליים, כמו תעריפים שהוטלו על מוצרים שונים, תרמו לכך.
מה זה אומר עבור הצרכנים?
על פי נתוני הוועדה המייעצת, מדד הביטחון הצרכני ירד ב-7.9 נקודות באפריל האחרון, והגיע ל-86 נקודות, הנמוך ביותר מאז מאי 2020. על פי הסקר, כשליש מהצרכנים ציפו שההעסקה תאט בחודשים הקרובים, מספר שעומד בשיעור דומה להלך הרוח של הציבור בזמן המשבר הכלכלי הגדול באפריל 2009.
מה משפיע על התחושות של הצרכנים?
לפי דוח של ה-Associated Press, הציבור מרגיש חוסר ודאות גובר, כשהרבה אנשים צופים עליית מחירים בעקבות התעריפים שהוטלו על ידי הנשיא הקודם, דונלד טראמפ. בנוסף, כמחצית מהאמריקאים מדווחים על דאגה מהמגמות של אפשרות רצפת כלכלית.
השלכות כלכליות נוספות
כלכלנים כמו קרל וינברג, כלכלן בכיר ב-High Frequency Economics, ציינו כי "צרכנים שחשו חוסר ביטחון שואלים פחות". הירידה בביטחון יכולה להוביל לכך שההוצאות יפחתו, מה שיכול לגרום לשיעור צמיחה נמוך יותר.
תחזיות ואופק עתידי
בנוסף למצב הכללי, מדד הציפיות הקצרות של הצרכנים בנוגע להכנסותיהם ולמצב השוק צנח ב-12.5 נקודות והגיע ל-54.4, השפל הנמוך ביותר ב-13 השנה האחרונות. אפשר לראות שתחושות אלה עלולות להשפיע לא רק על הצרכנים, אלא גם על הכלכלה כולה.