כלכלת הורים-ילדים בסין: מנוף לצמיחה צרכנית

פופולריות חוויות משפחתיות

לצד גידול במספר המשפחות בסין, אנו רואים עלייה בשירותים מותאמים למשפחות. גני משחקים חדשים בשדרות קניות, סוויטות משפחתיות בבתי מלון, תפריטים ידידותיים לילדים במסעדות – כל אלה מעידים על צמיחת הכלכלה המיועדת להורים וילדים. כמו כן, ההבנה שיש צורך במקום נעים למשפחות יוצרת דרישה הולכת וגדלה עבור בתי מלון ששמים דגש על המשפחתיות.

מה משפיע על הצמיחה?

כחלק ממדיניות הממשלה, הסינית, הפעלה של מדיניות הילד השלישי ויוזמות נוספות מנסות לתמוך במשפחות ולהשיב על דרישות השוק. נכון לסוף 2024, יש בסין כ-240 מיליון ילדים בגילאים 0-15, המהווים כ-17.1% מהאוכלוסייה. על פי תחזיות, שוק כלכלת ההורים-ילדים צפוי לגדול ויעבור את ה-5 טריליון יואן (כ-685 מיליארד דולר) עד 2025.

החוויות המשפחתיות המובילות

בעיות הכנסה שעולות עם הדורות החדשים, כפי שדור ה-Y וה-Z לוקחים את ההובלה בגידול הילדים, מאיינות את החשיבות של חוויות איכותיות. טיולים משפחתיים הפכו לאחת מהדרכים הפופולריות שבהן משפחות יכולות לחוות זמן איכות יחד, לחנך ולגלות.

רכישות לצורך ילדים

בעקבות הביקוש הגובר, בתי מלון מבינים שהמשפחות מחפשות שירותים מותאמים. לדוגמה, במלון בוטיק בשם CIPO, יש חוויות נושא כמו סדנאות חקלאיות וברביקיו שמסייעות להורים ולילדים להנות. שירותי השגחה לילדים מאפשרים להורים לנוח בזמן שהילדים מעורבים בפעילויות מהנות.

שינוי במרכזי הקניות

מרכזי קניות, שהיו במקור ממוקדים לקניות למבוגרים, מתפתחים לאזורים משפחתיים דינמיים. הם מציעים אטרקציות רבות, כמו גני חיות פנימיים וסדנאות אפייה. חוויות משפחתיות הללו מגדילות את הזרימה וההוצאות בתחומי המזון, הקניות ובידור.

תמיכה ממשלתית

הממשלה הסינית מודעת לפוטנציאל של הכלכלה המשפחתית ומשקיעה בה באופן ממושך על ידי פיתוח מדיניות תוכן תומכת כמו הארכת חופשת לידה ומענקים ללידות, כל זאת כדי לשפר את הסביבה לגידול ילדים.

מבט לעתיד

עם כ-240 מיליון ילדים במדינה, הפוטנציאל של כלכלת ההורים-ילדים הוא עצום. צורות חדשות של צריכה משפחתית, שמשלבות טיולים עם תרבות, טכנולוגיה, חינוך וספורט, צפויות לצמוח ולהתפתח. בכך, הן יתנו רוח חיים חדשה לשוק הצריכה הסיני.