תוכנית החלפה שמביאה תוצאות
בימים האחרונים, מכירות מוצרי החשמל בסין חוו עלייה משמעותית, עם הכנסות שנגעו ב-33.5 מיליארד יואן (כ-4.78 מיליארד דולר) מאז חודש אוגוסט, כך על פי נתוני משרד המסחר הסיני.
מהי התוכנית?
המשק הסיני נהנה מתוכנית החלפה למוצרי חשמל, שמטרתה להניע צריכה ולשדרג את המכשירים הישנים במקביל להענקת סבסוד לצרכנים. באוגוסט, המשרד התחזק בתמיכתו לתוכנית והניע כ-5.11 מיליון צרכנים ליהנות מההטבות. ממשלת סין השקיעה מעל 6.4 מיליארד יואן בסובסידיות לצרכנים.
מה הצרכנים אוהבים?
מאפיינים חשובים כדי להבין את המגמות שצצות הם העדפות הצרכנים. הסטטיסטיקות מצביעות על כך שמכשירים ירוקים וחכמים נמצאים בראש העדיפות. אחוז המוצרים שמזוהים ביעילות אנרגטית גבוהה עומד על 92.53% מההכנסות בזמן זה.
אילו מכשירים זכאים לסבסוד?
אז מה קורה מעבר למוצרי חשמל לבנים כמו מקררים וטלוויזיות? אזורים שונים בסין כמו מחוז הוביי וכן ערים כמו שנגחאי וצ'ונגצ'ינג הרחיבו את קטגוריות המוצרים הזכאים לסבסוד, ונכנסו לרשימה מכשירים כגון מנקי מים, מדיחי כלים ורובוטים לניקוי.
שוק המוצרים מתרחב גם באינטרנט
לא רק שהביקוש למוצרים הלך וגדל בחנויות פיזיות, אלא גם מכירות מקוונות התוססו. בתוך כך, מכירות שמונה קטגוריות עיקריות של מוצרי חשמל באינטרנט עלו ב-44.9% וחנות פיזית אף זינקה ב-47% בהשוואה לשנה שעברה.
השקפת המשרד על עתיד הצריכה
בנקודה זו, משרד המסחר מתכוון להמשיך ולעודד אזורים שונים לגלות זריזות במימוש מדיניות הסבסוד ולהנחות את יצרני ומפיצי המכשירים לנצל את הזמנים הנכונים לצמיחת הצריכה, כדוגמת חופשת יום הלאום והשיתוף ביום הרווקים.
חופשת יום הלאום שתציין את עצמאות סין ב-1 באוקטובר מבטיחה עלייה במספר הנסיעות וגדילה במכירות הקמעונאיות כאשר "יום הרווקים", בליל ה-11 בנובמבר, ידוע כהגירסה הסינית של יום שישי השחור, עם הנחות שוות.