המפנה בתעשיית הרכב בסין
בשבוע שעבר, סין עשתה היסטוריה כאשר ייצור רכבים חשמליים חדשים (NEVs) עבר לראשונה את ה-10 מיליון בשנה. במהלך טקס שנערך בעיר וווהאן, רכב SUV חדש של המותג וויואח עשה את דרכו ממסלול הייצור, מייצג את המהפכה בתעשיית הרכב במדינה.
השפעת התופעה על השוק הבינלאומי
המומחים מעריכים כי זהו רגע היסטורי לא רק עבור תעשיית הרכב הסינית, אלא גם עבור השינוי הגלובלי לקראת תחבורה ירוקה. שינויים אקלימיים וצרכים ליצירת אנרגיה נקייה הם רכיבים חיוניים לקראת העתיד של התחבורה.
שוק הרכב החשמלי בשנים האחרונות
בשנת 2015, שיעור השוק של NEVs בסין עמד על 1% בלבד, אך מאז חלה עלייה משמעותית, ובמיוחד השנה, כאשר מכירות NEVs עקפו את מכירות רכבי הדלק בפעם הראשונה ובפברואר 2024, נרשמו מכירות של כ-878,000 מכוניות חשמליות שמהוות 51.1% מהשוק הסיני.
תכנון עתידי והתמודדות עם אתגרים
בעוד שסין מתמקדת בפיתוח תעשיית הרכב החשמלי, יש לה גם אתגרים מול מדינות אחרות. לדוגמה, חברות בינלאומיות כמו טסלה וב.מ.וו מבססות את תמונתן בשוק הסיני, מה שמקנה לחלוטין לתעשיית הרכב החשמלי סיכוי לנצח ברמה העולמית.
המותאמות לדרישות הגלובליות
בעשור האחרון ראינו ששוק הרכב החשמלי העולמי הפך להיות דינמי מאוד. על פי דו"ח הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה, הרכבים החשמליים מהווים כ-18% מכלל הרכבים שנמכרו ברחבי העולם בשנת 2023, והנתון הזה מעיד על גידול מתמשך שהולך להתרחש גם בשנים הבאות.