סקירה כללית
ביום שני, סוכנות השוק העליונה של סין הודיעה על יישום תוכנית פעולה לשלוש שנים שנועדה לשפר את סביבת הצרכנות במדינה. התוכנית תיכנס לתוקף בשנת 2025, כחלק ממאמצים רחבים יותר להגדלת הצריכה המקומית.
תוכנית פעולה
תוכנית זו כוללת שדרוג מערכת טיפול בתלונות ודיווחים, שבמסגרתה יתבצע טיפול יעיל בנושאים הכואבים בתחום הצרכנות. ראש הסוכנות, לואו ון, ציין במהלך כנס עבודה כי הם שואפים לפתח מספר משמעותי של חנויות אמינות, שווקים, חנויות אונליין, מסעדות ואטרקציות תיירותיות בשנת 2025.
נתוני מכירות
ב-11 החודשים הראשונים של 2024, מכירות הקמעונאות של מוצרים לצרכנים בסין התקרבו ל-44.3 טריליון יואן (כ-6.16 טריליון דולר), עלייה של 3.5% לעומת השנה הקודמת. מתוך נתונים אלו, מכירות האונליין הגיעו לכ-14 טריליון יואן, עם עלייה של 7.4%.
השפעות כלכליות
לפי הערכות, שיפור סביבת הצרכנות צפוי להביא להעלאת האמון של הצרכנים, ובכך להשפיע באופן חיובי על תחום הקמעונאות. זו הזדמנות חשובה לסין לשדרג את המערכת הכלכלית שלה ולהתאים אותה לצרכים המודרניים של הציבור.
סיכום
תוכנית הפעולה המושקת על ידי סין נועדה לשפר את חוויית הקנייה ולחזק את שוק הצריכה במדינה. לצד השדרוג של מערכת התלונות, הצעד הזה עשוי להוות מנוף משמעותי לצמיחה כלכלית.