מהו שינוי האסטרטגיה?
לאחרונה, רבים מעסקים אמריקאיים מתחילים לאמץ אסטרטגיה שהייתה נפוצה במהלך הכהונה הראשונה של הנשיא דונלד טראמפ. האסטרטגיה כוללת ריכוז של מוצרים מיובאים בטרם יוטלו מכסים חדשים. עסקים מחפשים דרך להגן על עצמם מפני עלויות נוספות שיכולות להשפיע על הרווחיות שלהם.
איסוף מלאי לפני עלויות חדשות
תוכניות האיסוף יכללו רכישת מלאי גדול של מוצרים לפני שהמכסים ייכנסו לתוקף. המטרה היא לסייע לעסקים להימנע מעלויות גבוהות יותר שעלולות לפגוע ביציבות הכלכלית שלהם. עסק קטן עשוי למצוא את עצמו במצב קשה אם לא יקדם את פריטי המלאי הנדרשים בזמן.
התאמה לשוק המשתנה
בשוק משתנה זה, עסקים גם שוקלים להעלות מחירים כדי לשמר רווחיות. מדובר במהלך שיכול להוביל לכך שהצרכנים ישלמו יותר עבור מוצרים שונים. עלות החיים צפויה לעלות, ויש השפעות רבות על השכבות החלשות ובתחום הביניים.
הזזת ייצור למדינות אחרות
בנוסף לאיסוף המלאי והעלאת המחירים, עסקים שוקלים להעביר את קווי הייצור שלהם למדינות אחרות, שם עלויות הייצור והחומרים עשויים להיות נמוכים יותר. ההחלטה הזו יכולה להיות מלווה באתגרים כלכליים וכלליים, אך [הזזה זו יכולה להיות חיונית](https://www.businessinsider.com) כדי להישאר תחרותיים.