פסטיבל הצ CLEARING: שיאים חדשים בתיירות הסינית

תיירות פורחת במהלך פסטיבל הקינמינג

סין חוותה תיירות משמעותית במהלך פסטיבל הקינמינג, שנמשך שלושה ימים והסתיים ביום ראשון. במהלך החג, נספרו 126 מיליון נסיעות מקומיות במדינה, עלייה של 6.3% לעומת השנה שעברה, והוצאות על נסיעות פנימיות עמדו על 57.549 מיליארד יואן (כ-7.9 מיליארד דולר), גידול של 6.7% בתקופה זו משנה שעברה.

ביקוש גובר לשירותי תחבורה

נתונים מרשת שירותי המוניות הסינית DiDi Chuxing מראים כי הביקוש לנסיעות מוניות במהלך הפסטיבל עלה ב-14% בהשוואה לשנה שעברה. בשיאי הביקוש, כמות ההזמנות עלתה על 110,000 הזמנות בדקה.

חוויות חדשות לתיירים

במהלך הפסטיבל נרשמה עלייה משמעותית בנסיעות חוצות גבולות, עם 6.21 מיליון נסיעות – גידול של 19.7% לעומת השנה שעברה. מבקרים מחו"ל ביצעו 697,000 מתוך הנסיעות הללו, עלייה של 39.5% בהשוואה ל-2024. טיולים מקומיים הפכו לפופולריים במיוחד, כאשר הביקוש לטיולים קרובים זינק ב-136%, עם יותר מ-70% מהתיירים שבחרו לנסוע לפחות שלושה ימים, ו-44% בחרו בנסיעה ברכב.

הכלכלה האביבית פורחת

החג העלה את המודעות לחדשנות消费, עם הרבה חוויות חדשות לתיירים. הערכה לפרחים ופעילויות חוצות השתדרגו, מחיות את הכלכלה האביבית. עפ"י נתונים מרשתות תיירות מקוונות, חיפושי פרחים הולמים עלו פי 2.2 מהשנה שעברה.

פעילויות חוץ ותיירות כפרית

במחוז סצ'ואן הושקו טיסות מסוק לאורחי פסטיבל פריחת הדובדבן שהחלו בשנחאי, שם תיירים נהנו מצפייה בערים עם אווירה רומנטית של פריחת הדובדבן. אנו רואים כי מזג האוויר הנעים שדחף את התיירים לאתרים החיצוניים כמו אתרי קמפינג.

עלייה בשימוש בציוד קמפינג

בסיס קמפינג במחוז ג'יאנגסו נהנה מהזרם של קמפינג עם מגוון פעילויות ללקוחות, כמו מדיטציה ושיט בסירות. המנהל של הבסיס דיווח כי בסופי שבוע הם מקבלים בין 5,000 ל-6,000 מבקרים, והשיא היה במהלך חג הקינמינג.

ההשפעה הכלכלית של הקמפינג

בעקבות חום הקמפינג, עלה גם הייצור והמכירות של מוצרים פנאי חיצוניים. מנהל בחברת מוצרי פנאי בצ'ג'יאנג ציין כי ההזמנות גדלו ב-20-30% בהשוואה לשנה שעברה, עם הזמנות עד מאי.

סיכום

עם החייאת התרבות המסורתית, גבולות חדשים ב消费‏ באים להרים מוטיבציה חדשה בתחום התרבות והתיירות, כך אמר מחקר בכיר ב-Ctrip Research Institute.