פערים הולכים ומתרקמים במגמות ההוצאות לחג בארה"ב עקב עליות מחירים

עלייה בהוצאות לחג

על פי דיווחים מה-Wall Street Journal, אנו עדים לעלייה צפויה בהוצאות החגים בארצות הברית, כאשר בעיקר בית אב עם הכנסות העולות על 100,000 דולר לשנה ינצלו את ההזדמנות הזו. לעומת זאת, אמריקאים בעלי הכנסות נמוכות יותר מתמודדים עם תקציבים מצומצמים בשל עליות במחירים של מוצרים חיוניים כמו מזון וטיפול בילדים.

בידול בין צרכנים

כריס פטרסון, מנכ"ל Newell Brands, אשר מייצרת מוצרים כמו עטי שארפי, עגלות גרקו ומכשירי חשמל Oster, ציין כי ישנה חלוקה גוברת בין צרכנים עם הכנסות של 50,000 דולר ומטה לבין צרכנים שרווחיהם גבוהים מ-100,000 דולר. לפי פטרסון, הוא רואה עלייה בביקוש למוצרים יוקרתיים, כגון בלנדרים שמחירם גבוה מ-100 דולר, ואילו האינטרס במוצרים זולים יותר נמצא בירידה.

השפעת ההכנסות על הקנייה

ב-2023, ההכנסה השנתית הממוצעת לעובד בארצות הברית עמדה על 65,470 דולר, בעוד שהשכר החציוני עמד על 48,060 דולר – כך דווח על ידי הלשכה לסטטיסטיקה של העבודה בארה"ב. העובדה שהמוצרים הפופולריים ביותר הם כעת המוצרים המתקדמים יותר משנה את פני השוק.

נתוני צריכה לתקופת החגים

על פי נתוני Mastercard SpendingPulse, במהלך התקופה שבין 1 בנובמבר ל-24 בדצמבר נבעה עלייה של 3.8% בהוצאות הצרכנים, בהשוואה לשנה הקודמת. חשוב לציין כי נתונים אלו אינם כוללים את תקופת הקניות שלאחר חג המולד, שהיא קריטית עבור קמעונאים.