הקסם של חוויית הקניות הגלובלית
במהלך השנים האחרונות, חגיגת בלק פריידי הפכה לאירוע קניות שמחבר בין מדינות ובין תרבויות. קונים אמריקאים מצאו דרך למקסם את ההנחות והמבצעים, וכעת גם קונים סינים משתתפים בחגיגה הזו, הודות לעוצמת המסחר האלקטרוני הבין-לאומי.
עלייה בהוצאות קניות באינטרנט
סקרים שפורסמו לאחרונה מראים כי ההוצאות בבלק פריידי בארצות הברית נרשמו עלייה משמעותית. ביום הפתיחה של מכירות בלק פריידי, 29 בנובמבר, הושג שיא של 10.8 מיליארד דולר במכירות אונליין. מדובר על עלייה של 10 אחוזים מהשנה הקודמת וכמעט פי שניים מהוצאות של 2017.
הרחבת המסחר האלקטרוני הסיני
בזמן שהאמריקאים נהנים ממבצעים, פלטפורמות המציעות מוצרים סיניים כמו Shein ו-TikTok Shop חוו הצלחה מרשימה בזכות הביקוש ההולך וגובר. קמעונאים סינים מדווחים על עלייה בהכנסות בספרים לעומת שנה קודמת במהלך השבוע שעד לבלק פריידי.
סוד ההצלחה של המערכות הלוגיסטיות
ההצלחה של המסחר הבין-לאומי לא נובעת רק מהמוצרים האטרקטיביים, אלא גם ממערכות לוגיסטיות המאפשרות מעבר מהיר ויעיל של סחורות בין מדינות. תהליכי המכס הפכו לפשוטים יותר, מה שמקל על הסוחרים להעביר את המוצרים ללקוחות ברחבי העולם.
השפעת בלק פריידי על הכלכלה המקומית
עיר Yiwu, הידועה כסופרמרקט עולמי של סין, ממתינה להתחלה של עונת הקניות. לדברי מנהל שיווק בחברה למוצרים ספורטיביים בעיר, החברה הכינה מלאי של 300,000 עד 400,000 פריטים במהלך תקופה זו, עם ציפיות לעלייה של 20-30 אחוזים ברווחים במהלך בלק פריידי.
נעילה של משק תומך
נכון לעכשיו, בסין פועלות כ120,000 חברות מסחר אלקטרוני שמיועדות לייצוא. במהלך שלושת הרבעונים הראשונים של 2024, צמיחת המסחר הבין-לאומי הגיעה ל-11.5% לעומת שנה קודמת, בשווי כספי מרשים.