שוק הצרכנות בסין ממשיך לגדול בצורה יציבה

תמונת כלל השוק הצרכני

שוק הצרכנות בסין מציג צמיחה יציבה לקראת סוף 2024, כאשר הממשל מתכנן להגביר את המאמצים לעודד הוצאות כדי לתמוך בהתפתחות הכלכלית של המדינה. נתונים מעידים על כך ששוק הצרכנות המקוון והפיזי נשארים חיוניים.

עלייה במכירות

מינואר עד נובמבר השנה, סך המכירות הקמעונאיות של סחורות צרכניות בסין התקרבו ל-45 טריליון יואן (כ-6.25 טריליון דולר), עלייה של 3.5 אחוזים לעומת השנה שעברה. דיווחים מראים שמכירות של מכשירי חשמל ביתיים, מכוניות ורהיטים עברו את ה-1 טריליון יואן.

נתוני צריכה נוכחיים

נתוני צריכה נוספים ממדדים רשמיים מצביעים על כך שב-11 החודשים הראשונים של השנה:

  • המכירות המקוונות עברו את ה-14 טריליון יואן, עם עלייה של 7.4 אחוזים.
  • מדד פעילות הצריכה הלא מקוונת עלה ב-6.2 אחוזים.
  • מדד שירותי הצרכנות עלה ב-18.3 אחוזים, כאשר 12 אזורים רשמו עליות מעל 20 אחוזים.

השפעת הצריכה על הלוגיסטיקה

במקביל, הסביבה והמבנה של הצריכה המשיכו להשתפר. תחום השירותים היה גורם מפתח בצמיחה, כולל במקצועות כגון מסעדנות, אירוח ושירותים תרבותיים ויצירתיים. במקביל, ממכירת שירותים נרשמה עלייה של 6.4 אחוזים.

משרד הממשל מקדם צריכה

לאור המגמות החיוביות, המדיניות הממשלתית משחקת תפקיד מרכזי, במיוחד בנושא עידוד צריכה ושיפור רווחת הציבור. בכנס הכלכלי המרכזי האחרון, הוכרזו העדיפויות לגיוס ההוצאות ושיפור היעילות של השקעות.