תיירות תעשייתית כטרנד חדש
עם כניסתה של סין לשנת הנחש, תיירות תעשייתית הפכה לטרנד חדש ומעניין. במהלך חופשת חג השנה החדשה הסינית, יותר ויותר מטיילים בחרו לבקר במפעלי ייצור במקום באתרים תיירותיים מסורתיים.
הזדמנויות בחגיגה
חברות רבות חיפשו לנצל את הטרנד הזה עם סיורי מפעלים המיועדים לתיירים המעוניינים בשילוב של חוויות חדשות ולימוד על תהליך הייצור. רשויות התיירות בבייג'ינג דיווחו על יותר מ-300,000 הזמנות לסיורים במפעלים במשך החופשה, שהשתרעה בתאריכים 29 בינואר עד 4 בפברואר.
החללים המפשטים את התהליך
בין המפעלי בולט המפעל של שיאומי בבייג'ינג, שנחשב לפופולרי בקרב מבקרים המעוניינים ללמוד על תהליך ייצור רכבים. המבקרים יכולים לחקור את המתקן הממוקם באזור פיתוח טכנולוגי של בייג'ינג, ולהתנסות בכל תחומי הייצור, כולל ריתוך, צבע, הרכבה ובדיקת איכות.
אתרי תיירות נוספים
אתר נוסף שזכה לפופולריות הוא פארק שוגאנג, הממוקם במערב בייג'ינג. הפארק, המשתרע על שטח של 8.63 קילומטרים רבועים, נכנס לתהליך של revitalization עירוני והפך למוקד אירועים פופולריים. בשנת 2024, הוא קיבל מעל ל-13 מיליון מבקרים והניב הכנסות של 5.8 מיליארד יואן.
תיירות תעשייתית מחוץ לבייג'ינג
גם מחוץ לבייג'ינג, חברות כמו יולי, חברת חלב סינית מהעיר הוהוט שבאזור האוטונומי של מונגוליה הפנימית, מציעות למבקרים והזדמנות לבחון את התעשייה המודרנית ויכולות הייצור שלה. מאז שפתחו את שעריהם בשנת 2005, יולי קיבלה כמעט 3 מיליארד מבקרים.
תיירות המספקת הזדמנויות נוספות
הפופולריות הגוברת של תיירות תעשייתית בסין מגיעה על רקע מספר שיא של נסיעות במהלך חופשת השנה החדשה, כאשר יותר מ-2.3 מיליארד נסיעות נוסעים התבצעו במהלך תקופת החג, על פי נתוני משרד התחבורה. לציפייה להמשך הגידול, סין הכריזה על שני ימי חג ציבוריים נוספים בשנת 2025, שבוודאי יביאו לעלייה נוספת במספר המבקרים בתיירות תעשייתית.