תמונה כללית של המצב
עם עליית המכסים שמטילה ארצות הברית על מוצרים סיניים, חברות רבות בסין חוות ירידה בביקושים ממדינות זרות. כדי להתמודד עם האתגר הזה, ענקיות הקמעונאות בסין, כמו JD.com וFreshHippo, נעמדו לצידם של הייצואנים והציעו סיוע משמעותי.
יוזמות ממשלתיות
באופן מיידי, משרד המסחר הסיני יצא בהכרזה על תמיכה וקידום החברות שעסוקות ביצוא. נציג המשרד, ה יונגצ'יאן, ציין כי הממשלה פועלת בשיתוף פעולה עם עמותות סחר וענקיות הקמעונאות בכדי לפתח אסטרטגיות שיסייעו לחברות שפועלות בשוק הזר.
הקמת ערוצים ירוקים
בהמשך, הוקם יוזמה משותפת על ידי לשכת המסחר הסינית וצוותים נוספים שקראה למוכרים השונים להקים ״ערוצים ירוקים״ לייצואנים. ערוצים אלה כוללים אזורי מכירה מיוחדים ואירועי פרסום שמיועדים להציג מוצרים איכותיים המיוצרים לסחר בינלאומי.
התחייבויות הקמעונאים
ענקיות הקמעונאות לא איחרו להגיב. JD.com הודיעה כי תתחייב לרכוש מוצרים בשווי של 200 מיליארד יואן במשך השנה הקרובה, בעוד FreshHippo תציג מערכת מהירה לכניסת ייצואנים לשוק המקומי.
תמיכה מהקמעונאים הקיימים
קמעונאים נוספים כמו Yonghui וCR Vanguard מציעים תהליכים מהירים לסיוע לייצואנים, כשבין היתר הובטחו החזרים מהירים על מוצרים שאינם נמכרים. Yonghui ניגשה להציע עזרה גם בפיתוח מוצרים חדשים המיועדים לשוק הסיני.
תוצאות ראשוניות
במהלך השבוע הראשון של המהלך, Yonghui קיבלה מעל 200 פניות לשיתוף פעולה, והחלה משא ומתן עם למעלה מ-100 חברות על רכישת מוצרים.
תמיכה מתמשכת
חברות רבות מצהירות על כך שהן מבקשות לשתף פעולה עם ייצואנים ולתמוך בפרויקטים המיועדים לשוק המקומי. Hongqi Chain, רשת סופרמרקטים בחבל סצ'ואן, הדגישה את מוכנותה לקדם מוצרים של סחר חוץ.