רקע כללי על הגשר
גשר הונג קונג-ז'והאי-מקאו הוא אחד מהפרויקטים ההנדסיים המרשימים ביותר בעולם, העוברים על פני 55 קילומטרים וכוללים גשרים ומנהרות. גשר זה מחבר בין האזור המיוחד של הונג קונג, העיר ז'והאי במחוז גואנגדונג ואזור מקאו המיוחד.
עלייה מרשימה במספר הנוסעים הזרים
לפי נתונים רשמיים, תנועת הנוסעים הזרים דרך נמל היבשה של ז'והאי, הקשור לגשר, עלתה ב70% בהשוואה לשנה הקודמת. עד כה נרשמו מעל 172,000 trips של נוסעים בינלאומיים, מה שמעיד על פופולריות הולכת ומתרקמת של המסלול.
מדיניות הוויזות של סין
עלייה זו במספר התיירים נובעת במידה רבה מהרחבת מדיניות הוויזות של סין, אשר מקלה על כניסת תיירים זרים למדינה. נמל היבשה של ז'והאי הוא הנמל היבשתי היחיד על היבשת הסינית המציע גישה ישירה לנמל התעופה הבינלאומי של הונג קונג.
עלייה כללית בתנועת הנוסעים
נכון להיום, מספר הנוסעים הכולל שעושה שימוש בגשר עלה ב18.9% לשנה והגיע ליותר מ-10 מיליון, במהירות רבה יותר מהשנה הקודמת. זהו גידול משמעותי שמדגים את האטרקטיביות של המסלול הגלוי הזה.
נוכחות השוהים הממשלתיים בתנועה
תנועת הנוסעים שהגיעה מגבולות סין עצמה עלתה ב30.3% והגיעה ל-4.18 מיליון. במקביל, תנועת רכבים רשומים להונג קונג ומקאו שעשו את הדרך דרך הנמל בגז'ה עלתה ב32.4%, עם ממוצע יומי של יותר מ-10,000 רכבים.
סיכום
לאור הנתונים הללו, ניכר כי גשר הונג קונג-ז'והאי-מקאו אכן מהווה שער לתיירות הבינלאומית והסינים כאחד, עם פוטנציאל אדיר להשפיע על הכלכלה המקומית.