עונת הנסיעות הקיץ בסין: פריחה בתיירות והתרבות

תיירות פורחת

עונת הנסיעות הקיץ של סין, שהסתיימה בשבת האחרונה, התאפיינה בשפע פעילויות תרבותיות ותיירותיות שקדמו לצמיחה מרשימה. במהלך התקופה שבין 1 ביולי ל-31 באוגוסט, רשמו הרכבות בסין שיא של 887 מיליון נסיעות נוסעים, גידול של 6.7% בהשוואה לשנה שעברה.

במהלך 62 ימי החופש הקיץ, נושאות האוויר הטיסו למעלה מ-140 מיליון נוסעים, עלייה של 12.4% בהשוואה לשנה שעברה, כפי שדווח על ידי המנהל האזרחי של סין.

מוזיאון ב-Xi

הקיץ היווה עונת שיא לתיירות פנימית, כאשר הופעות ומוזיאונים הפכו לנקודות צמיחה חדשות בתחום התרבות והפנאי. נתונים מקבוצת ההזמנה Trip.com מראים כי במהלך החופשה, הזמנות עבור תערוכות והופעות עלו ב-70% ביחס לשניים החודשים הקודמים. כמו כן, הזמנות למוזיאונים חוו עלייה משמעותית, והכתירו את עצמם כמועדפים על פני פארקי השעשועים.

הטרנד של חקירת ערים ואזורים פחות מוכרים נמשך גם בשוק התיירות הפנימית. לפי נתוני פלטפורמת Qunar, הזמנות למלונות באזורים כפריים עלו ב-113% לעומת החודש הקודם.

כ-37,000 פעילויות התקיימו בכל הערים כדי לקדם את התחום של צריכת תרבות ותיירות, בסימן יוזמות חדשות ומדיניות שמטרתה לתמוך בתיירות, כך נאמר על ידי משרד התרבות והתיירות.

פוסטרים של סרטים מוצגים בקולנוע בעיר Yichang, פרובינציה חוביי, 13 באוגוסט 2024. /CFP

חדשנות בשוק הקולנוע

הקולנוע בסין, במהלך הקיץ, רשם סכום כולל של 11.6 מיליארד יואן (1.63 מיליארד דולר), כאשר הסרטים המקומיים אחראים ליותר מ-72% מההכנסות. הקומדיה 'יורש' הייתה במקום הראשון עם הכנסות של 3.3 מיליארד יואן.

על אף הירידה הכללית בהכנסות הקיץ ביחס לשנה שעברה, סרטים מקומיים כמו 'מפענחים', 'הצלה מהמאה ה-21' ו'המטייל' השיגו חדשנות בצורת הסיפור, כך עולה מדו"ח שפרסם המכון לחקר האורנדים.