מה צפוי בנovמבר?
סין מתכננת להשיק סדרה של אירועי קידום צריכה בחמישה ערים מרכזיות במהלך נובמבר, במטרה להגדיל את ההוצאות של הצרכנים. שין קיופינג, סגן שר המסחר, הודיע על כך במסיבת עיתונאים ביום שישי.
תכנית מדיניות חדשה
במהלך הודעתו, שין ציין כי המדיניות החדשה נועדה לחזק את הכלכלה המקומית, לקדם את התעשיות הסיטונאיות והקמעונאיות, ולתמוך בפרויקטים ניסיוניים למסחר מודרני ב-20 ערים, כולל שנחאי וטיאנג'ין.
אירועים ברחבי הערים
האירועים יתחילו ביום ראשון בערים שנחאי, בייג'ינג, גואנגזו, טיאנג'ין וחונג קונג, אשר הוגדרו כמרכזי צריכה בינלאומיים של המדינה. שין הסביר כי הערים הללו אחראיות על יותר מ-13% מכלל המכירות הקמעונאיות בסין.
פעילויות שונות לצרכנים
העיריות ישיקו מגוון של פעילויות שקשורות לקניות, אוכל ותיירות, כולל פסטיבלים קולינריים, אירועי קמפינג ופעילויות ספורטיביות, כמו גם תערוכות ומופעים. ממשלות מקומיות יציעו אפיקים לתמיכה, כגון תמריצים לפתיחת חנויות חדשות ופיצויים לצרכנים.
תמיכה בכלכלה
שין ציין כי האירועים הללו ייצור אפקט סינרגי עם המדיניות החדשה, ובכך יספקו תועלות ממשיות לצרכנים. עידוד הצריכה הוא מרכיב חשוב באסטרטגיה של סין לתמוך בשיקום הכלכלה, ובשנה הזאת הממשלה כבר יישמה מספר צעדים להרחבת הביקוש המקומי.
נתונים עדכניים על הצריכה
בשלושת הרבעונים הראשונים של 2024, מכירות הקמעונאות בסין הגיעו ל-35.4 טריליון יואן (כ-5 טריליון דולר), עלייה של 3.3% לעומת השנה הקודמת. במיוחד, תוכנית המסחר בתמורה הראתה 1.68 מיליון בקשות סבסוד לרכבים, כאשר מכירות מוצרי חשמל לבית הגיעו ל-24.03 מיליון יחידות.