הניצחון שמשפיע על ההוצאות
כאשר המועמד המועדף עליכם זוכה בבחירות, זה לא רק רגע שמח; זה גם משפיע על הרגלי הצריכה שלכם. במיוחד כאשר מדובר במצבים פוליטיים כמו אלו שבהם ניצח דונלד טראמפ, אנו רואים שינוי ברור בהוצאות. אנשים מרגישים בטוחים יותר להשקיע, לקנות ולצרוך כאשר הם מרגישים שממשלתם מייצגת את הערכים שלהם.
אופטימיות כלכלית
ניצחון פוליטי יכול לשדר אופטימיות כלכלית בקרב תומכי המועמד. אנשים נוטים להרגיש יותר טוב כשיש להם ידיעה שהמדיניות המוצגת יכולה למנוע רגולציה לא נדרשת ולהבין שהעתיד נראה בהיר יותר. בעידן טראמפ, למשל, צרכנים רפובליקנים חוו גידול בהוצאות על מוצרים שונים.
מדיניות כלכלית חדשה
המדיניות הכלכלית שהממשלה מעניקה יכולה לשנות את העדפות הצרכנים. כאשר השוק מתברר כמרוויח מהניצחון, קבוצות מסוימות מתחילות להוציא יותר על מוצרים ושירותים. כתוצאה מכך, ישנה עלייה בשימוש במוצרים שנחשבים למותרות.
שינוי בהרגלי הקנייה
צרכנים מתחילים להרגיש את השינוי בהרגלי הקנייה שלהם ולא רק במונחים של כסף שהיה מוכן להשקיע אלא גם בסוג המוצרים שיבחרו לרכוש. הם עשויים להתפנק עם מותגים יוקרתיים יותר או לשדרג את הציוד שלהם.
תגובות שוק למצב פוליטי
השוק מגיב במהירות למצב הפוליטי. אם תוצאות הבחירות מצביעות על שינוי מובהק במדיניות שהצרכנים מעדיפים, זה יכול בהחלט לשנות את תכניות הצמיחה של חברות רבות. במקביל, התוכניות השיווקיות נערכות מחדש כדי להכיל את התחושות החדשות שהצרכנים מרגישים.