קניות חג המולד בבריטניה לא הצליחו לשפר את הצמיחה ב-2024

העובדות היבשות

בחג המולד האחרון, חוו הקמעונאים בבריטניה עלייה משמעותית בהוצאות על מוצרים. למרות זאת, צמיחה כלכלית ל-2024 נותרה נמוכה, דבר שמצביע על בעיות כלכליות מתמשכות במשק הבריטי.

למה זה קורה?

בעיות כלכליות כמו אינפלציה גבוהה ואי-ודאות פוליטית ממשיכות להשפיע על ביטחון הצרכנים. כאשר לאנשים יש חשש מהעתיד, הם נוטים להוציא פחות כסף, גם כאשר מגיע חג שמח כמו חג המולד.

מה אומרים הקמעונאים?

קמעונאים מדווחים על עלייה במכירות במהלך חג המולד, אך זה לא מספיק כדי לשנות את התמונה. הם מציינים שהמכירות בחודש דצמבר לא השפיעו על תחזיותיהם לשנה שבאה.

תוצאות בשטח

תוצאות מכירות החג מראות שצרכנים עשויים לבלות יותר על מתנות, אך בשאר השנה, הכנסות הקמעונאים נותרות נמוכות. זה לא מוסיף לתחושת התקווה בשוק.

מה הלאה?

בכירים בתחום הקמעונאות מביעים חשש לגבי השפעת המצב הכלכלי על המכירות בשנת 2024. הם מדברים על צורך בפיתוח אסטרטגיות חדשות כדי למשוך לקוחות.