חג האביב – תיירות בשיאה
חג האביב לשנת 2025, שהתרחש בין 28 בינואר ל-4 בפברואר, הביא עמו פריחה מרשימה בתיירות ובצריכה בסין.
מספרי התיירות מרשימים
לפי משרד התרבות והתיירות, במהלך החופשה של 8 ימים 501 מיליון נסיעות פנימיות בוצעו, המשקף עלייה של 5.9% לעומת השנה הקודמת. סך ההוצאות הפנימיות הגיע ל-677 מיליארד יואן (93 מיליארד דולר), עלייה של 7% מאלו בשנה שעברה.
גידול בתיירות תרבותית
השנה, החג ציין גם את הפעם הראשונה שצויין ברשימת המורשת התרבותית הבלתי גשמית של יונסקו, מה שתרם לגידול בפופולריות של תיירות תרבותית. מוזיאונים כמו המוזיאון הקיסרי בבייג'ינג ומוזיאון ההיסטוריה של שאנשי בעיר שאנגדואן, משכו אליהם המוני תיירים.
אירועים ומופעים מסורתיים
במהלך החג, מופעים מסורתיים כמו מופעי תאורה מדהימים ונדנדה המסורתית שציפו רבים ובמיוחד בליל הסדר בעיר הואנגשאן.
נתוני תיירות במדינות
לפי נתוני Ctrip , ערים כגון קאיפנג, שנטואו והונגשאן חוו זינוק משמעותי של 20-40% בהזמנות נסיעות בהשוואה לשנה הקודמת.
תיירות החורף בקלחת
בחורף הנוכחי, תיירות הסקי במדינות כמו יאבלוי בצפון מזרח סין, ומשאבי החורף בדרום, חוו גם הם ביקוש חזק. יעדים במחוזות חמים כמו האי הainan חוו עלייה בתיירות מחשש מהקור בצפון.
חדשנות טכנולוגית מסעירה
שימוש בטכנולוגיה השפיע רבות על החוויות במהלך החג, עם סיורים מונחי AI ותצוגות מרהיבות בליושאן, מה שהותיר את המבקרים מוקסמים.
תיירות חוצה גבולות
בתחום התיירות הבינלאומית, סין ראתה עלייה בולטת עם 14.37 מיליון נסיעות בינלאומיות, עלייה של 6.3% לעומת השנה הקודמת.
תחזיות לעתיד
עם תיירות תוססת, חוגגים תרבותיים וחוויות מונעות טכנולוגיה, חג האביב 2025 חיזק את מעמדו כאירוע גלובלי בלתי נשכח.