מהו תוכנית הסבסוד למסחר אלקטרוני?
במהלך שלושה שבועות בלבד מאז שהשיקה הממשלה הסינית את תוכנית הסבסוד למוצרי אלקטרוניקה, למעלה מ-20 מיליון צרכנים פנו לבקש את המענקים. על פי הנתונים שפורסמו על ידי משרד המסחר הסיני, כ-20.09 מיליון צרכנים ביקשו סבסוד כדי לרכוש 25.41 מיליון יחידות של מוצרי אלקטרוניקה, כמו טלפונים סלולריים.
מה כוללים המענקים?
הסבסוד מתאפשר החל מה-20 בינואר ומטרתו לעודד את הצריכה במדינה. כל צרכן יכול לקבל עד 500 יואן (כ-69.7 דולר) על רכישת מוצרים דיגיטליים. תוכנית זו היא חלק מהמאמצים של הממשלה להחיות את הכלכלה על ידי הגדלת הביקוש למוצרים חדשים וחדשים.
תוצאות ההשפעה על השוק
תאגיד התשלומים הסיני China UnionPay דיווח על 6.27 מיליון טרנזקציות ממומנות, עם ערך מכירות כולל של 20.58 מיליארד יואן בתקופה המדוברת. ההנחות החזותיות שהג政府 מציעה גרמו לקפיצה של 74% במכירות טלפונים סלולריים בקליטה וב-65% בערך בסוף השבוע שקדמה לחג האביב, שהתרחש ב-29 בינואר השנה.
תוכניות עתידיות לצריכה
באפריל 2024, סין השיקה תוכנית פעולה חדשה שנועדה לעודד את חידוש הציוד על ידי סחר במוצרים צרכניים. המטרה היא לתמוך בצריכה המקומית וליצור צמיחה כלכלית. לפי הנתונים האחרונים, תוכנית זו כבר הניבה מכירות רכב של 920 מיליארד יואן בשנה שעברה, וכן מכירות של מכשירי חשמל ביתיים בסכום של 240 מיליארד יואן.