"הבעיה של מנהלי מערכות מידע, היא שלוקח להם ימים שלמים לאתר את התהליך הבעייתי שגורם לתקלות ועד אז הם סובלים מאיטיות מערכות, מסכים שמתרסקים, ניתוקי רשת, נעילות ב'דאטה בייס' ועוד". כך פותח לסרי את הראיון שלקראתו צללתי לעולמות ה – IT, חקרתי לא מעט פעילים בתחום ונחשפתי להתמודדויות רבות וכאבים שאיתם הם מתמודדים, ואני חייב להודות שקיבלתי מענה ליותר בעיות ממה שצפיתי.
"תראה, יש בעיות שקשורות לטיפול בחירום כמו איטיות במערכת, אי זמינות, שגיאות קוד אפליקטיביות וקריסות מסכים לצד בעיות בביצועים, בתשתית ובאבטחה – ומצד שני יש תקלות שמופיעות בשגרה כמו ניסיונות לפרוץ ולגנוב מידע, או תקלות בתהליכים שרצים בלילה ונראה כאילו עברו והסתיימו בהצלחה, אבל בפועל הם נפגעו, לא הסתיימו ואתה לא מקבל על כך איתות, וביום שתצטרך אותם הם לא יהיו זמינים, לא תוכל להאשים את הספק וגם לא את איש ה-IT – וכל זמן שיטפלו וינסו להתגבר על הבעיה, אתה מושבת והעסק לא עובד. אגב, זה קורה גם עם גיבויים ותהליכים שנופלים או נתקעים במהלך היום כמובן."
"בגלל שיש הבדל עצום בין טיפול בבעיה שמזוהה בצורה מובהקת, לבין טיפול וחקירה בניסיון להבין מאיפה היא צצה, וכשחברה סובלת מתקלה שלאף אחד אין מושג מה המקור שלה, איש הסיסטם מתחיל 'לשדד מערכות', וכשהתהליך לא מסתיים הוא פונה לבית התוכנה או למתכנת שאומרים לו ש"הכל נראה תקין" ושולחים אותו בלי פתרון – ומרגע זה והלאה, כולם מנסים לטפל בתקלה ומתחילים לעקוב אחרי לוגים, יורדים לתוך התהליך ובשורה התחתונה איש ה- IT, המתכנת ומנהל מערכות המידע עובדים על איתור התקלה, בזמן שהחברה לא מתפקדת, מאבדת זמן ופונקציונאליות ומפסידה כסף."
"בניסיון למצוא את מקור הבעיה, הוא משקיע את כל היום במעקב אחרי השרתים. הוא מתחיל להסתכל על המערכת איך היא רצה והוא בוהה ומתקתק כל מיני פקודות ומחפש כיוון שיגלה לו היכן הבעיה. זה תמיד מזכיר לי מאבטח בכניסה לנתב"ג, שעומד ובודק רכבים בעין ומייצר פקק ארוך בניסיון לאתר מחבל מפגע – ועכשיו תדמיין שיש לו מערכת שמתריעה לו על כך שהיום בשעה 15:07 יגיע מחבל, נהוג ברכב מסוג פורד פוקוס בצבע כחול. הרי ברור שבמקרה כזה המעברים היו רצים מהר ובלי פקקים, המאבטח היה דרוך יותר ברגע האמת וכל האנרגיה שלו לא היתה מתבזבזת על חיפוש אלא על טיפול בבעיה עצמה!"
"האמת שבקלות ואני אסביר. 'AimBetter' מנתחת מיליוני פקודות בדקה, בזמן שכבני אנוש, אני ואתה מנתחים 3-5 פקודות בדקה – מתוך שלל האופציות הקיימות. זה אומר שאם אתה סובל לדוגמה ממערכת איטית, אז אתה פותח ומנתח את כל מה שרץ – ומדובר בהרבה מאוד נתונים ובשונה ממך, 'AimBetter' מנתחת מהר! היא לא חושבת מה כדאי וצריך לנתח, אלא מנתחת הכל. היא מתחברת למערכת שלך, ובזמן אמת מאתרת את התהליך הבעייתי, מתריעה על המיקום המדויק שלו ומדווחת לך ש'תקלת הקוד נמצאת בשורה 48 בתהליך X בשרת Y' והיא גם מצרפת לך המלצה בזמן אמת לתיקון הקוד".
"יש לא מעט מערכות שמייצרות התראות על בעיה ומנגישות לאיש המקצוע מידע מתאים, כדי שיבחר מתוכו בזמן שהוא חוקר את הבעיה. לעומת זאת 'AimBetter' מפגישה אותך עם הבעיה במקום שתחכה לרגע שהיא תתגלה. 'AimBetter' חוקרת מה הבעיה, מאתרת אותה ואתה מקבל אותה מוכנה על מגש של כסף. זה ממש כמו לקבל שקית מלאה בשומשום בסופר, לעומת קבלת שקית ריקה – ועכשיו תתחיל לאסוף את השומשום מהשולחן."
יש לך את זה בדוגמה מוחשית יותר מחברות שמשתמשות בתוכנה?
"ברור. קח לדוגמה חברה שמוציאה משכורות ב- 10 לחודש, וב- 8 לחודש מגלים פתאום שיש בעיה במערכת, ועד שלא יתקנו אותה אז אין משכורות. בזמן שעם 'AimBetter' הם היו מקבלים ב- 3 לחודש דיווח על התקלה העתידית והיו מגיעים מוכנים בתקינות לחלוקת המשכורות. זו גם הסיבה שלמעלה מ- 700 ארגונים, חברות ועסקים בישראל נהנים מפתרון מוכח שמשלב טכנולוגיה חכמה עם שירותי DBA מתקדמים, ומאפשר להם למקסם את משאבי המחשוב. אגב, אנחנו מתגאים במתן שירות לחברות קטנות וגדולות כמו רב בריח, מאנדיי, דיפלומט, H&M, נטפים, ברינקס ועוד."
"מדובר בחברות מהתעשייה, SMB שאין להן יכולת להעסיק הרבה אנשי מקצוע ולהשקיע יותר מדי משאבים כדי לענות על כל בעיה בצורה מהירה. אלו חברות שאין להן ממש הדמיה או שרת של בדיקות והן לא מסוגלות לייצר סימולציה של סביבת אמת כדי להריץ טסט, וגם לא 'לסמלץ' הכל. הן פוגשות את הבעיות בסביבת האמת כשהמערכת עובדת בפרודקשן – ואז כל המשחק תלוי בכמה מהר הן מסוגלות לצאת מהבעיה."
"'AimBetter' היא מערכת 'SAAS' ואנחנו עוזרים לעסקים עם מערכות 'SQL SERVER' ו- 'ORACLE' שמוכנים להתקין מערכת 'SAAS'. בנוסף, אנחנו עוזרים לחברות שלא מחזיקות DBA במשרה מלאה אלא חיצונית, ולמאות עסקים שמשתמשים במערכות של בתי תוכנה או פיתוח של החברה – והמרכזיות שבהן SAP', 'PRIORITY', 'DYNAMIC AXAX', 'DYNAMIC NAV' ,'Mantis' ו-'SCExpert'"
"ממש לא. מדובר במערכת שכל הביצוע שלה נעשה בענן, כך שמצד הלקוח, כל מה שהיא עושה זה התקנה של רכיב תוכנה המאפשר 0 טביעות אצבע וללא פגיעה בביצועים. מתעקשים חצי אחוז CPU. בשורה התחתונה המערכת לא עובדת אצלך, לא מציגה או מנתחת אצלך נתונים, היא גם לא שומרת מידע של לקוחות, לא לוקחת להם משאבים ולא גורמת להם בעיות."
"המערכת נבנתה לכל אורכה במנגנון 'Secure-by-design', זה אומר שהמערכת מותקנת עם משתמש ללא הרשאות רשת וגישה לנתונים ובפועל, היא לא יכולה לעשות שום דבר שקשור בגישה למידע או לשינוי הגדרות בצד הלקוח. ל- 'AimBetter' אין יכולת לבצע פעולות INSERT ,UPDATE DELETE ,SELECT אלא רק לטבלאות מערכת של המנוע, ה- DATABASE ו- WMI."
"כישראלי טוב ו-DBA בעצמי, אני אענה לך בשאלה: אתה זוכר שפעם כדי לטפל ברכב היה צורך בשדרה של אנשים? טכנאים, חשמלאים, אנשי מקצוע שונים – לעומת היום שהכל חשמלי ולא צריך את שדרת האנשים. אז באותה מידה היום כבר לא צריך DBA, בגלל שהמערכת עושה הכל במקומו. חשוב לציין ש- 'AimBetter' מגיעה עם תמיכה אנושית והשירות נכלל בעלות המערכת, כך שבאמת לא צריך DBA לטיפול בבעיות. כל מה שנדרש זה מנהל IT, או בעל תפקיד שמנהל את המערכת ופותר בעיות 'דאטה בייס' במידה וקיימות. למעשה, אנחנו מעניקים שירותי DBA על פי צורך והשירות למערכת כלול בתשלום, ורק אם נדרש טיפול DBA אז משלמים לפי צריכה, מה שמפחית באופן מהותי את השעות של ה- DBA."
"זה נכון. אני מאפשר להתחבר ולהפעיל את המערכת לתקופה של חודש אחד בלבד. זה אומר שאנחנו מתחברים, מתקינים, מציעים את שירותי ה-DBA ומראים ללקוח כיצד השירות עובד – והאמת היא, שאם עזרתי ללקוח אחד אז אני שמח, כי אני יודע שהוא יביא לי לקוח נוסף. ובינינו? אני לא מכיר חברה או ארגון, שיטעמו את 'AimBetter' ואחרי 30 יום יוותרו על מערכת שמזהה כל בעיה באבטחת מידע, בתשתיות ובביצועים. ומניסיון, בעלי עסקים לא מוותרים במהירות על היכולת להבין לבד בעיות, לזהות במהירות את המקור ולמנוע תקלות עתידיות."
"מדובר בהתקנה קלילה שנמשכת 5 דקות וזהו. רכיב התוכנה מותקן באחד משרתי החברה ואין צורך במשאבים או באמצעים נוספים – לא שרת ייעודי וגם לא 'דאטה בייס'. מתקינים ומיד מתחילים לעבוד."
"אחרי השארת פרטים אנחנו יוצרים קשר, בודקים התאמה ושולחים הצעת מחיר. בהמשך אנחנו מתאמים התקנה, מעבירים הדרכה קצרה ויומיים אחרי זה אתה מתחיל לקבל מאיתנו דו'חות, אתה מבין את הבעיות וגם את הדרך לטפל בהן מהשורש."