מבוא
החברות הסיניות מתחילות להכיר בשינויים המתרחשים בשוק המעגלים המשולבים בעקבות מדיניות הייצוא של ארצות הברית. קבוצות תעשייתיות שונות סבורים כי יש לנקוט בכשירות רבה יותר בעת רכישת שבבים אמריקאיים.
מדיניות הייצוא של ארצות הברית
לאחרונה, ממשלת ארצות הברית הטילה מגבלות חדשות על ייצוא שבבים לסין. מגבלות אלו נועדו לאבטח את הטכנולוגיה האמריקאית ולהגביל את הגישה שלהן לגורמים שנחשבים בלתי בטוחים או לא מהימנים. התוצאה היא ששוק השבבים הסיני נפגע, והחברות מתקשות להבטיח אספקה בטוחה ואמינה של שבבים.
עמדות האיגודים הסיניים
האיגודים כגון איגוד תעשיית השבבים של סין (CSIA) ואיגוד יצרני הרכב של סין (CAAM) פרסמו הצהרות חד משמעיות נגד המגבלות האמריקאיות. הם מדגישים כי המגבלות גרמו לעלייה בעלויות תפעול ואף הפריעו לשרשרת האספקה. עקב כך, חברות סיניות חייבות לשקול בכובד ראש את רכישת השבבים מהמדינה.
ההתרסקות באמון בתעשיות רכב
איגוד יצרני הרכב הצביע על כך כי האמון של התעשייה הסינית לרכוש שבבים מאמריקה מתערער. זה משפיע ישירות על האיכות והזמינות של רכבים חדשים בשוק הסיני, בו שבבים מהווים רכיב מרכזי.
שיתופי פעולה ברוח טובה
האיגוד מסביר כי הוא לא מתנגד לשיתופי פעולה עם חברות זרות, אך קורא להן לחפש שיתופי פעולה עם חברות מקומיות. השקעה בסין ופיתוח משותף תבטיח מעבר חלק ונח לכל המעורבים.
חשיבות השימור של תשתיות סייבר
איגוד התקשורת הסינית (CACE) ביקש מהממשלה לבדוק את הביטחון של תשתיות המידע. ניתן להגביר את האבטחה על ידי פוליסות והגנות חזקות, ובכך לשמור על פעולה סדירה של התשתיות הקריטיות.
החיים בעולם חדש של טכנולוגיה
המרחב הטכנולוגי הסיני עובר שינוי עם ההמלצה להרחיב את שיתוף הפעולה עם חברות שבבים בינלאומיות. הייתי מצפה שגופים פרטיים יתחילו לקדם את השסטת שלהם דרך רכישת שבבים מקומיים ובינלאומיים כאחד.