סין בצל העלאות המכסים
בעקבות העלאות מכסים של ממשלת ארה"ב, סין, כמעצמה השנייה בגודלה בעולם, מצליחה להתמודד עם האתגרים בזכות מדיניות כלכלית גמישה ועידוד ביקושים פנימיים.
צעדים כלכליים שננקטו
מאז מפגש ההנהגה של מפלגת ה-CPC בספטמבר שעבר, הוצגו מגוון צעדים כלכליים, כמו הפחתות בריבית המשכנתא והקלות במס על תאגידים. צעדים אלו הביאו לתוצאות ממשיות; לפי הלשכה הלאומית לסטטיסטיקה, מכירות הקמעונאות בסין עלו ב-4.6% בשנה האחרונה.
כוח השוק המקומי
למרות האתגרים ביצוא, השוק המקומי בסין מהווה רשת בטחון חשובה. נתונים רשמיים מראים כי 85% מהחברות המייצאות בסין מכירות חלק ניכר מהמוצרים שלהן בשוק המקומי, המהווה כ-75% מההכנסות שלהן.
פתיחת ערוצי מכירה חדשים
כדי להקל על המעבר מכירות בינלאומיות לשוק המקומי, הממשלה וארגוני תעשייה פועלים להסרת חסמים. קמעונאיות בולטות כמו JD.com מאפשרות לחברות סיניות גישה מהירה לשוק הקמעונאי ומספקות אסטרטגיות מעבר לחשבונות מקומיים.
פתיחת שווקים חדשים
סין מפתחת שווקים חדשים, במיוחד במדינות בדרום הגלובלי, ובכך מצמצמת את התלות בשוק האמריקאי. מאז 2018, שיעור היצוא הסיני לארה"ב ירד מ-19.2% ל-14.7%. במקביל, היקף הייצוא למדינות ה-Belt and Road גדל משמעותית.
עוצמת הייצור הסיני
סין לא רק מצליחה לגייס ביקושים פנימיים, אלא גם לשמור על עוצמתה הייצורית בזכות מערכת תעשייתית מתקדמת. הנמלים במדינה משפעילים בהתאם, כאשר ב-2025 נרשם עלייה של 3.2% בהיקף הסחורות המועברות בנמלים.