המפלגה השלטת בסינגפור מנצלת את הרשתות החברתיות כדי למשוך צעירים

אחת ממפלגות השלטון המובילות בעולם, מפלגת הפעולה של העם (PAP) בסינגפור, עשתה מהלכים משמעותיים לקראת הבחירות הקרובות בכדי למשוך את קהל הצעירים. המפלגה, שהוקמה בשנת 1954, היא זו ששלטה במדינה במשך יותר מ-60 שנים. בכדי למנוע ירידה בכוח המאגד שלה, היא מבינה שעליה לעדכן את האסטרטגיות שלה ולהשתמש בכלים המתקדמים המוצעים היום, במיוחד באינטרנט ובמדיה החברתית.

### המהפכה הדיגיטלית

בעשור האחרון, המדיה החברתית הפכה להיות שיטה מרכזית להעברת מסרים ולתקשורת עם קהלים שונים, ומשם המפלגה לא בוחרת להתעלם. היא פתחה בערוץ יוטיוב חדש, משדרת פודקאסטים ומקיימת מפגשים וירטואליים עם צעירים. המדיה החברתית מאפשרת למפלגת הפעולה לספק לעוקבים שלה תוכן מעניין ומגוון ולכן הצעירים מעורבים יותר.

### האם זה יישא פרי?

אך השאלה המכרעת היא, האם המהלכים הללו יהיו אפקטיביים? האם צעירים יגיבו למאמצי הפרסום הדיגיטלי של המפלגה או שיימשכו יותר למפלגות אופוזיציה שמציעות הצעות חלופיות? המפלגה פיתחה קמפיינים שמבטאים לא רק ערכים פוליטיים אלא גם שאלות חברתיות, מתוך הבנה שצעירים רוצים לשמוע על בעיות שמעסיקות את הדור שלהם.

### תכנים שמדברים אל הצעירים

המפלגה מוכרת את עצמה דרך מנעד רחב של נושאים, מעבודת מחקר אקדמית ועד לקמפיינים מחויבים סביבתיים. דרך פייסבוק, אינסטגרם וטוויטר, היא מנהלת שיח על זיהום האוויר, בעיות הדיור, והזדמנויות תעסוקה לצעירים — נושאים בעלי משמעות ותהודה פומבית בקרב הדור הצעיר. הקמפיינים אינם רק מדיניות אבל גם מסר חד משמעי כי המפלגה מקשיבה לקהל שלה.

### התמודדות עם ביקורת

למרות המאמץ לשפר את ההד הציבורי שלה, המפלגת הפעולה לא חפה מביקורת. מתנגדים טוענים שהמפלגה מתמקדת יותר בצורת הקמפיינים ובתכנים על מנת לייצר תמונה חיובית, ובכך מתעלמת מבעיות מובהקות ודחופות. חלק מהצעירים מרגישים כי המפלגה עסוקה יותר בטכנולוגיה ופחות בשינויים מהותיים הנדרשים במערכת הציבורית.

### מהם האתגרים?

אתגר נוסף מבחינת המפלגה הוא שינוי התמונה הציבורית. במשך שנים רבות היוותה PAP את המפלגה השלטת, אולם הביקורת נגד השלטון הממסדי התעצמה. מה שהחל בתלונות על חוסר תהליך דמוקרטי, הפך לתחושת ניכור שהעשירה את הסערה נגד האופן שבו מתנהלות הבחירות והשלטון במדינה. המפלגה מנסה לגייס בני נוער כי היא יודעת שהמחר שייך להם, אך לשם כך היא צריכה גם להוכיח שהיא אכן אכפתית לצרכים שלהם.

### את העתיד – בידיים של הצעירים?

אחת המטרות החשובות של הקמפיינים הדיגיטליים של PAP היא להגביר את המעורבות של צעירים בתהליכים פוליטיים. המפלגה מתכוונת להסביר לצעירים כיצד המערכת הפוליטית פועלת ואיך הם יכולים להשפיע עליה. תהליכי שיתוף פעולה עם קבוצות צעירים ואירועים קהילתיים בולטים בתכנית, במטרה להציג את הצעירים לא רק כקהל ריק אלא כחלק בלתי נפרד מהתהליך.

### סיכום

בזמן שהאזון הפוליטי בסינגפור מתהדק, המפלגה השלטת מנסה לעצב את עתידה של המדינה ואפילו את גורל הדור הבא. האם צעירים יבחרו בה? או שמא יפנו את עיניהם למפלגות אחרות? הגורל הפוליטי בסינגפור יהיה מה שנוצר על ידי השיח, הקמפיינים ובסופו של דבר ההצבעות — והכל מתרכז במפתח אחד: צעירים.