פתיחה חדשה לטניס בסין
השנה אולי מציינת את תחילתו של פרק חדש עבור הטניס בסין. בעקבות ההתרגשות שהביאה לגמר האולימפי בפריז, הטניס חווה התרסקות מחודשת במדינה זו. כענף ספורט שעובר גבולות ותרבויות, הטניס מצליח לחדור לשווקים המקומיים ולהרחיב את השפעתו בסין.
מספר המשתתפים צפוי לגדול
על פי נתוני iiMedia Research, מספר המשתתפים בטניס בסין צפוי להגיע ל-23.81 מיליון בשנת 2024, והתחזיות מדברות על כך שהוא יעלה על 30 מיליון עד 2029. גודל השוק של תעשיית הטניס הסינית צפוי להגיע ל-36.75 מיליארד יואן (5.16 מיליארד דולר) השנה, עם מקצב צמיחה שנתי ממוצע של 11 אחוזים וזאת להערכתן יגיע ל-62.49 מיליארד יואן עד 2029.
הצלחה של שחקניות סיניות
בשנים האחרונות, שחקניות טניס סיניות השיגו הצלחות בולטות בטורנירים מקצועיים בינלאומיים, והדבר משפר את משיכת המפרסמים בבית. המותגים התומכים בשחקניות אלו מנצלים את הפופולריות שלהן כדי לחדור לשוק הסיני ההולך ומתרחב.
עידן זהב לטניס
צדריק קורנליס, מנהל המסחר הראשי של טניס אוסטרליה, ציין בראיון בלעדי עם CGTN כי סין נכנסת ל'עידן זהב' שלה בתחום הטניס. טורניר האוסטרליאן אופן, אחד מארבעת הגרנד סלאמים בטניס, מציין את המהות של התקופה הזו.
סופת הטריות הסינית
כראשון מבין הגרנד סלאמים של השנה, האוסטרליאן אופן התגלה כ'אדמה מזל' עבור ספורטאים סיניים, עם לא מעט הצלחות משמעותיות שם. בטורניר הנשים, צ'נג קין-ווין, שהתמודדה וציפתה עם מדליית זהב בפריז, חוזרת במקרה חזק. באותה הקטגוריה, ממש לפני קלט תל אביב אנרי איינשטיין, שחקנים סיניים כמו ז'אנג ג'י-זן ושאנג ג'ון-צ'נג מתכוננים לגרום לסערה באצטדיון האוסטרליאני.
קיץ של טניס
האוסטרליאן אופן של 2025 מתכוון להתרחב לאירוע של שלושה שבועות. בקונפרנס ההשקה שנערך בסין, קורנליס הסביר כי האירוע, שיימשך מה-6 בינואר ועד ה-26 בינואר, יציע חוויות טניס מרגשות.
ספורט כבילוי
קורנליס מציין כי האוסטרליאן אופן ממשיך לדחוף גבולות.
“במהדורת 2025, אזור חדש שנקרא 'TOPCOURT' יושק, שישלב מוזיקה חיה ודיג'ייז, מגרש פדל ציבורי, והתקני משחק מההסטרון – יצירת מקום מגניב ולחלק את הסטנדרט החדש לאירועים גרנד סלאם. חביבי האוהדים כמו ה-CourtSide Bar, פסטיבל המוזיקה של האוסטרליאן אופן וכפר האמנים יחזרו גם הם.”
אורח חיים טניסאי
כמובן, אוהדי הטניס בסין חווים התלהבות שמשלבת תשלומים, שדרוגים באורח החיים וצמיחה עסקית. מוצרים הקשורים לטניס כמו המחבטים של ז'נג קין-ווין והנעליים שלה הפכו להיות מגמות מקוונות, ומותגים נוספים הקשורים לטניס רואים גידול בביקוש.
נתונים מראים כי מאז יולי 2024, חיפושים על 'טניס' עלו ביותר מ-60 אחוז ברמה השנתית, ולעומת זאת, הכשרות קבוצתיות הקשורות לטניס ראו עלייה מרשימה של 172 אחוזים.
ההכרה של הארגונים הבינלאומיים
בשקט, גופים ספורטיביים בינלאומיים מזהים את הפוטנציאל ואת הכוח הכלכלי של השוק הסיני, מה שמבצע את התנהלותם של המותגים.