תחושת דיכאון בקרב הצרכנים בבריטניה
במחקר שנעשה על ידי GfK, התגלה כי הצרכנים בבריטניה חווים את התסכול הכבד ביותר במשך שנה וחצי. הלחצים הכלכליים מתחילים להשפיע על המצב הנפשי של הציבור, והמגמה מדאיגה.
מה גורם לדיכאון הכלכלי?
ישנם גורמים רבים המובילים לירידה במורל הצרכנים. האינפלציה שהולכת ומתרקמת, עלייה במחירי המזון והאנרגיה, והחשש מהמובנות הכלכלית הדוחפת את הציבור לתחושת תסכול. פעמים רבות כשפוליסות ממשלתיות לא עוזרות, המעמד הבינוני מרגיש לחץ.
ההשפעה על ההתנהגות הקנייה
תחושת הדכדוך הכלכלי לא נותרת רק באוויר; היא משפיעה על ההתנהגות הכלכלית של הצרכנים. הסקר מצביע על ירידה בהוצאות על מוצרים לא חיוניים, אנשים משתדלים לחסוך כסף ולהגביל את רכישותיהם. שינוי זה גורם לחברות לחשוב מחדש על אסטרטגיות השיווק שלהן.
מה מחכה בעתיד?
ידוע כי ככל שמשך הדיכאון הכלכלי נמשך, כך השפעתו על השוק חזקה. האם יש מקום לאופטימיות? תלוי בשינויים שיבצעו במערכת הכלכלית ובמדיניות המדינה כדי לשפר את המצב.