צמיחה במגזר הקמעונאי
סין חוותה צמיחה יציבה במהלך חודש אוקטובר, כאשר מגזרי הקמעונאות והיצור נהנים מעלייה משמעותית. על פי נתונים שהוצגו על ידי הלשכה הלאומית לנתונים, מכירות קמעונאיות של מוצרים לצריכה אישית הגיעו ל-4.54 טריליון יואן (כ-649 מיליארד דולר) באוקטובר, מה שמייצג עלייה של 4.8% בהשוואה לשנה שעברה. זהו גידול של 1.6 נקודות אחוז לעומת ספטמבר. הפריחה במכירות, במיוחד במוצרי חשמל לבית, נבעה מתוכניות שדרוג והחלפות יזומות, ובכך עלו המכירות ב-39.2%.
צמיחה בייצוא
במקביל, סחר החוץ של המדינה הגיע ל-3.7 טריליון יואן באוקטובר, עלייה של 4.6% לעומת השנה הקודמת. מוצרים מכניים ואלקטרוניים הניבו 59.4% מהייצוא הכולל, עם צמיחה של 8.5% בתחום זה.
השקעות בנכסים קבועים
ב-10 החודשים הראשונים של השנה, השקעות בנכסים קבועים גדלו ב-3.4% לעומת השנה שעברה, כשההגידול התאפיין בצמיחה מהירה בתעשיות טכנולוגיות מתקדמות. השקעות בתעשיות אלו עלו ב-9.3%, כאשר השקעות ביצור טכנולוגי מתקדם ובשירותים טכנולוגיים עלו ב-8.8% וב-10.6% בהתאמה.
שוק העבודה והאבטלה
גם בשוק העבודה נרשמה ירידה באחוז האבטלה העירונית ב-0.1 נקודת אחוז, והגיעה ל-5.0%. נתון זה מצביע על שיפור ניכר בשוק התעסוקה, דבר המצביע על אמון הצרכנים והעסקים הכללי.
השפעות בשוק הנדל"ן
באותו חודש, שוק הנדל"ן המשיך לחוות שינויים עם התאמות מדיניות מצד מוסדות בנקאות וממשלות מקומיות שנועדו להפעיל את השוק. מחירי המכירה של דירות חדשות בערים הגדולות, כגון שanghai ו-Shenzhen, עלו ב-0.3% וב-0.1% בהתאמה, חודש לאחר חודש.
תחזיות לעתיד
כשהירידה במחירי המכירה של דירות ב-70 ערים בינוניות וגדולות בסין מצטמצמת, יש ציפיות לשיפור נוסף בשוק הנדל"ן, במיוחד ב-12 עד 18 החודשים הקרובים. ברוס פנג, הכלכלן הראשי ב-JLL Greater China, מציין כי יש סיכויים שצמיחה זו תמשך.