ספינה חדשה ומתקדמת נמסרה לקבוצת CMA CGM

מסירה היסטורית של ספינת מיכלים

בתאריך שלישי השבוע, חברה בת של CSSC (הקונצרן הסיני לבניית ספינות) מסרה ספינת מיכלים ממונעת בגז טבעי נוזלי (LNG) לקבוצת CMA CGM הצרפתית. הספינה היא בעלת קיבולת של 24,000 TEU ומייצגת את התקדמותה של תעשיית הספנות בכיוון של טכנולוגיה ירוקה.

מה מיוחד בספינה הזו?

הספינה, ששמה הוא CMA CGM SEINE, נבנתה על ידי Hudong-Zhonghua Shipbuilding בשנחאי. מדובר בספינה הגדולה הראשונה בעולם המיועדת להפעיל שני דלקים – LNG או דלק נוזלי רגיל. השיטה הזו לא רק חוסכת עלויות, אלא גם מפחיתה את זיהום האוויר.

מאפיינים טכניים של הספינה

ספינת המיכלים הזו מדהימה בגודלה – אורכה 399 מטרים ורכבה 61.3 מטרים. זה מאפשר לה להעביר כ-220,000 טון סחורות, כולל עד 2,200 מיכלים ממונעים במצב קירור.

חקירת השפעות הסביבה

מעבר לעובדה שהספינה מספקת פתרון תחבורה יעיל, היא גם מציעה יתרונות סביבתיים חשובים. בהשוואה לספינות מיכלים הפועלות על דלקים פוסיליים, הספינה הזו מפחיתה את פליטת דו תחמוצת הפחמן ב-20% ומפחיתה את נוקליאידים ב-85%.

תאריך ההשקה

השקת הספינה מתוכננת ל-18 באפריל, והיא תשייט בין המזרח הרחוק לאירופה, בתחום המסחר החשוב הזה, מה שמדגיש עוד יותר את הצורך בחידוש בתעשייה.

קשר עם CMA CGM

Hudong-Zhonghua לא זרה לקבוצת CMA CGM; עד כה היא עשתה עסקים עם הספינה הזו ומסרה 17 ספינות מיכלים נוספות לצרפתים, מתוכן 12 הם כלי שיט דו-דלקיים.