פלטפורמות מסחר מקוון מעלות מחירים, מכסים משפיעים על הכיס של הצרכנים

עליית מחירים והסיבות לה

במהלך השנתיים האחרונות, ישנה עלייה ניכרת במחירי מוצרים ברחבי ארצות הברית ובעולם. הסיבה לכך נובעת מהמכסים שנכנסו לתוקף על יבוא ממדינות שונות, במיוחד מסין. מדיניות זו התקבלה על ידי ממשלת נשיא ארצות הברית דאז, דונלד טראמפ, במטרה להגן על התעשייה המקומית.

פלטפורמות מסחר וההשפעה על הצרכנים

פלטפורמות מסחר מקוון כמו Temu, Amazon ו-Shein החלו להרגיש את השפעת המכסים על מחירי המוצרים שלהן. לדוגמה, ב-16 באפריל, שתי פלטפורמות, Shein ו-Temu, שלחו הודעות ללקוחותיהן האמריקאיים על כך שהמחירים יעלו, והן החלו ליישם את השינויים הללו החל מה-25 באפריל. צרכנים רבים גילו ששינוי זה קרה כמעט בן לילה, מה שגרם לתסכול רב בקרב הציבור.

תעריפים ומכסים – מה זה אומר?

לצורך ההבהרה, מכסים אלו הם סוג של מס שהממשלה מטילה על מוצרי ייבוא, במטרה להפוך את המוצרים המיוצרים מקומית ליותר אטרקטיביים. לאחר שנכנסו לתוקף מכסים בגובה של 145 אחוז על מוצרים מסין, הרבה פלטפורמות מקוון, כמו Amazon, החלו להעלות מחירים בממוצע של 29 אחוזים.

הקשר בין מכסים לפלטפורמות המסחר

במהלך השנים האחרונות, בזכות פטור ממס על מוצרים זעירים שהחל בשנת 1938, חברות כמו Temu ו-Shein צמחו במהירות בשוק האמריקאי. עם זאת, בחודש אפריל, הודיעה ארצות הברית על ביטול הפטור הזה. החל מה-2 במאי יוטלו תעריפים על חבילות ששולחות מסין, כאשר התעריף יעמוד על 30 אחוז מהערך או $25 לחבילה.

מה צופן העתיד?

אם התופעה הזו תימשך, ברור שהצרכנים ירגישו את ההשפעות בכיסם. עם תחרות גוברת בין חברות המסחר המקוון ועם שינויים כלכליים מתמידים, השאלה נשאלת – כיצד תפתח הסביבה העסקית בניו יורק ויתר הערים הגדולות? יש לקוות כי ממשלת ארצות הברית תמצא דרכים לצמצם את העומסים הכלכליים הללו על הציבור.