מה זה חג ה-Double 11?
החגיגה הגדולה של הקניות בסין, הידועה גם בשם Double 11, מתקיימת מדי שנה ב-11 בנובמבר. התאריך הזה נבחר כולו בגלל מספרים זוגיים, שהפכו אותו לסמל של רווקות. אך כיום, מדובר באירוע קניות שמושך תאגידים, קונים ומוכרים מכל קצוות תבל.
תוכנית התמריצים למסחר
בשנה זו, סין הציגה את תוכנית התמריצים למסחר, שהייתה חלק בלתי נפרד מההנחות שהציעו פלטפורמות סחר האלקטרוני. התוכנית, שהושקה לראשונה במהלך חג ה-Double 11, הציעה לצרכנים אפשרות להחליף מוצרים ישנים ולקבל הנחות לרכישת מוצרים חדשים.
תוצאות התוכנית
בשיתוף פעולה עם מגוון מותגים, Tmall השקיעה כ-6 מיליארד יואן (בערך 829 מיליון דולר) בכדי לעודד את התחום הזה. פלטפורמות כמו Pinduoduo הוסיפו קמפיינים נרחבים, עם תמריצים מיוחדים עבור קטגוריות כמו טלפונים ניידים, מוצרי אלקטרוניקה וציוד ביתי. מתוצאות שפורסמו, סונינג.com דיווחה על עלייה של יותר מ-80% במכירות מאז תחילת החגיגה.
השתתפות רחבה מכל רחבי סין
נראה כי ההשתתפות בתוכנית הייתה גבוהה מאוד, עם כ-90% מהכפרים והאזורים הכפריים בסין שהשתתפו בתוכנית. זה איפשר למוצרים כמו מוצרי 3C ואביזרי בית ליצור שיאים במכירות. חוקרי כלכלה מסכימים כי השילוב בין תמריצים למסחר במהלך חג הפסטיבל יצר הזדמנויות חדשות לשוק.
תמונה כוללת של הכלכלה הסינית
סין ממשיכה לקדם שדרוגים בציוד גדול ותוכניות החלפה כדי לעודד ביקוש פנימי ולשמור על צמיחה כלכלית. נכון לתחילת נובמבר, תוכניות אלו משכו יותר מ-30 מיליון משתתפים והניבו הכנסות של יותר מ-400 מיליארד יואן. דבר זה מעיד על האפקטיביות והחשיבות של התמריצים הללו בשוק הצרכני.